OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vilka är Passal Assistans?
Vi är ett bolag som jobbar med personlig assistans och vi startade 2000 med visionen att få människor med funktionsvariationer att känna sig fria. Vi jobbar hårt på att vara bäst på rekrytering, juridik & service för att den personliga assistansen ska vara så bra som möjligt för den assistansberättigade samt personerna i dennes närhet.
Om tjänsten:
Nu söker vi en engagerad kund och personalansvarig assistanskoordinator med placering i Göteborg. Som assistanskoordinator är du ansvarig för assistansen för ett antal av Passals assistansberättigade kunder. I arbetet ingår personalansvar för assistenter som arbetar hos våra kunder. Det är ett varierande arbete där du som koordinator är länken och stödet mellan kunder och assistenter, spindeln i nätet. Du kommer att arbeta självständigt men har ett flertal kollegor inom koordination, som tillsammans jobbar för att utveckla och stärka Passals assistanser.
Arbetsuppgifterna består främst av:
- Planering av assistansen; rekrytering, schemaläggning och semesterplanering
- Möten med människor och dagliga kontakter med kunder och assistenter
- Personalansvar och coachning av assistenterna i deras dagliga arbete
- Personalmöten, utvecklingssamtal, lönesättning
- Arbetsmiljöansvar och kostnadsmedvetenhet
- Kundvård
- Viss administration kring assistansen
Tjänsten är på 80% med möjlighet till heltid på sikt. Fast månadslön. Tillträde så snart som möjligt. Vi tillämpar löpande urval, sista ansökningsdag för tjänsten är 2023-02-28 i samband med anställning kommer Passal att begära in utdrag ur Polisens belastningsregister. Beställ gärna detta redan nu via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/
Vem är du?
Du som söker rollen som assistanskoordinator ska ha lätt för att kommunicera, skapa och bibehålla relationer. Du bör vara flexibel, ansvarstagande och verkligen tycka om människor och problemlösning, samt ha en naturlig servicekänsla. Du är strukturerad och sätter alltid människan i centrum. Du gillar att ha många bollar i luften och att släcka bränder samtidigt som du kan planera för och skapa långsiktiga förändringar.
Vi söker dig med lämplig högskoleutbildning t.ex. socionom eller personalvetare eller annan utbildning som är likvärdig. Det är en fördel om du har tidigare erfarenhet av arbete med människor samt arbete inom personlig assistans. Du utgår från vårt kontor i centrala Göteborg och i arbetet ingår hembesök hos kunder som bor främst i Göteborg med omnejd, det är därför ett krav att ha B-körkort. Arbetstiden är till största delen förlagd till dagtid under vardagar, men kvällsmöten kan förekomma. Vi hoppas att du som söker, med din bakgrund och din kompetens, kan bidra till att öka vår mångfald. Vi lägger mycket stor vikt vid personlig lämplighet.
På Passal Assistans blir du del av en arbetsplats som präglas av prestigelöshet, kompetens, hjärta och stort engagemang. Vårt arbetssätt präglas av alla vi tillsammans/varje anställd har ett stort inflytande på vad vi är på väg och hur vi kommer dit. På våra kontor i Göteborg och Värmland är vi tillsammans 25 tjänstemän och vi har ca 450 anställda assistenter. Som anställd på Passal erbjuds du friskvårdsbidrag och reflektionstid under arbetstid.
Välkommen med din ansökan!
Annonsens ref.nr: 10060
Ansvarig rekryterare: Sandra Widenberg
Tel: 010-707 78 06
.
Kontaktpersoner på detta företaget
Rekryterare Johan Håkansson
010-707 78 39
Rekryterare Hennie Edblom
010-707 78 04
Rekryterare Hennie Edblom
010-7077800
Assistanskoordinator Krister Müller
010-7077800
Rekryterare Hennie Edblom
010-707 78 10
Rekryterare Hannele Nevala
010-7077828
Informatör Maria Berg
010-7077816
VD Inger Rydin
010-7077819
Informatör Maria Berg
010-70 77 816
Rekryterare Johan Håkanson
010-7077822