Kund- och personalansvarig assistanskoordinator

Kund- och personalansvarig assistanskoordinator

Arbetsbeskrivning

Vilka är Passal Assistans?
Vi är ett bolag som jobbar med personlig assistans och vi startade år 2000 med visionen att få människor med funktionsvariationer att känna sig fria. Vi jobbar hårt på att vara bäst på service, rekrytering och juridik för att den personliga assistansen ska vara så bra som möjligt för den assistansberättigade samt personerna i dennes närhet.

Om tjänsten:
Vi söker en engagerad kund & personalansvarig assistanskoordinator med placering i Göteborg. Som assistanskoordinator är du ansvarig för ett antal av Passals assistansberättigade kunder. I arbetet ingår personalansvar för assistenter som arbetar hos våra kunder. Det är ett varierande arbete där du är länken och stödet mellan kunder och assistenter. Du kommer att arbeta självständigt men har ett flertal kollegor inom koordination, som tillsammans jobbar för att utveckla och stärka Passals assistanser.

Arbetsuppgifterna består främst av:
- Möten med människor och dagliga kontakter med kunder och assistenter
- Kundvård och coachning gällande kundernas arbetsledarroll- Personalansvar och coachning av assistenterna gällande deras yrkesroll

- Planering av assistansen; rekrytering, schemaläggning och semesterplanering
- Personalmöten, utvecklingssamtal och lönesättning
- Arbetsmiljöansvar och budgetansvar

Tjänsten är på 70-80% och är ett föräldravikariat. Fast månadslön. Tillträde i oktober 2023 till november 2024, med möjlighet till förlängning. Vi tillämpar löpande urval, sista ansökningsdag för tjänsten är 2023-08-31. I samband med anställning kommer Passal Assistans göra en rutinmässig kontroll av belastningsregister.

Vem är du?
Du som söker rollen som assistanskoordinator ska ha lätt för att kommunicera, skapa och bibehålla relationer. Du bör vara flexibel, ansvarstagande och verkligen tycka om människor och problemlösning, samt ha en naturlig servicekänsla. Du är strukturerad och sätter alltid människan i centrum. Eftersom du är i ett ledarskap på distans ser vi det som viktigt att du inspireras av att leda och du bör känna dig trygg i den rollen.

Vi söker dig med lämplig högskoleutbildning t.ex. socionom, personalvetare eller annan utbildning som är likvärdig. Det är en fördel om du har tidigare erfarenhet av arbete med människor samt arbete inom personlig assistans. Du utgår från vårt kontor som är beläget i centrala Göteborg och i arbetet ingår hembesök hos kunder som bor i Göteborg med omnejd, det är därför ett krav att ha B-körkort. Arbetstiden är till största delen förlagd till dagtid under vardagar, men kvällsmöten kan förekomma. Vi hoppas att du som söker, med din bakgrund och din kompetens, kan bidra till att öka vår mångfald.

På Passal Assistans blir du del av en arbetsplats som präglas av prestigelöshet, kompetens, hjärta och stort engagemang. Varje anställd har ett stort inflytande på vart vi är på väg och hur vi kommer dit. På våra kontor i Göteborg och Värmland är vi tillsammans 25 tjänstemän och vi har ca 450 anställda assistenter. Som anställd på Passal erbjuds du friskvårdsbidrag och reflektionstid under arbetstid.

Välkommen med din ansökan!
Annonsens ref.nr: 10050 Ansvarig rekryterare: Sandra Widenberg
Tel: 010-707 78 06

.

Kontaktpersoner på detta företaget

Rekryterare Johan Håkansson
010-707 78 39
Rekryterare Hennie Edblom
010-707 78 04
Rekryterare Hennie Edblom
010-7077800
Assistanskoordinator Krister Müller
010-7077800
Rekryterare Hennie Edblom
010-707 78 10
Rekryterare Hannele Nevala
010-7077828
Informatör Maria Berg
010-7077816
VD Inger Rydin
010-7077819
Informatör Maria Berg
010-70 77 816
Rekryterare Johan Håkanson
010-7077822

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Passal AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 juni 2023
  • Ansök senast: 31 augusti 2023

Besöksadress

Skeppet Ärans väg 19
None

Postadress

Skeppet Ärans väg 19
Västra Frölunda, 42671

Liknande jobb


CFO med HR ansvar

CFO med HR ansvar

21 november 2024

20 november 2024