Kund- och personalansvarig inom personlig assistans

Arbetsbeskrivning

Just nu söker vi på Alma Assistans Kundansvariga till Stockholm och Jönköping/Linköping. Vill du utvecklas i en organisation med hjärtat på rätt ställe där det personliga mötet och relationer är A och O? Då kan du vara den vi söker! Vi är det familjära bolaget med de stora resurserna.
Om tjänsten
Som Kund- och personalansvarig hos oss får du ett omväxlande arbete med mycket frihet under ansvar. Du arbetar nära kunder och personal men i din roll har du även kontakt med myndigheter som kommun och försäkringskassa. Tillsammans med dina kunder och din personal formar du en individuellt anpassad och väl fungerande assistans. Du kommer att arbeta med den dagliga driften och sköta alltifrån rekrytering och bemanning till schemaläggning och arbetsmiljöfrågor.
Alma Assistans är det medelstora bolaget med de stora resurserna. Hos oss är det högt i tak och kollegorna finns alltid nära till hands om du behöver ett bollplank, eller stöd i någon fråga. På Alma är vi vana att jobba i ett högt tempo med stort ansvar och vi har nära till skratt och glömmer aldrig bort att måna om varandra.
Om dig
Vi söker dig som har kunskap inom LSS och annan relevant lagstiftning som tex arbetstidslagen. Du har minst ett par år av ledarerfarenhet med personal-/ bemanningsansvar. Har du tidigare erfarenhet av personlig assistans är det ett plus. Har du erfarenhet av olika funktionsvariationer ser vi det som meriterande. B-körkort är ett krav eftersom du behöver kunna ta dig ut till våra kunder.
Du är självständig i ditt arbete och gillar att ta eget ansvar. Du har en god samarbetsförmåga och en stark känsla för service. Som person tycker du om att ha kontakt med flera olika typer av människor, det mänskliga mötet är viktigt för dig. För att lyckas i rollen är det även viktigt att du har ett lösningsfokuserat arbetssätt och att du arbetar proaktivt och strukturerat.
Annat viktigt att veta
Tjänsten är heltid tillsvidare, tillträde enligt överenskommelse.
Välkommen med din ansökan senast den 19 juni 2022. Urval och intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstiden.
Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Heléne Karlsson, regionchef Syd på 036-16 06 26 eller på helene.karlsson@almaassistans.se.
Välkommen till oss!
Om vill läsa mer om Alma Assistans, besök gärna www.almaassistans.se.
Krav
Kunskap inom LSS och annan relevant lagstiftning som arbetstidslagen
Minst ett par års ledarerfarenhet med personal/-bemanningsansvar
B-körkort

Meriterande
Tidigare erfarenhet av personlig assistans
Erfarenhet av olika funktionsvariationer



Om arbetsgivaren - Alma Assistans
Välkommen till Almas värld, självständighet och glädje – oavsett förutsättningar.
Alma Assistans är det engagerade företaget som i samarbete med kunden skapar den personliga assistansen. Vi jobbar nära kunden och vet att goda relationer är nyckeln till en väl fungerande assistans. Vi är verksamma i hela Sverige med huvudkontor i Uppsala och lokala kontor i Gävle, Stockholm, Göteborg, Jönköping och Växjö.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Alma Assistans
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 maj 2022
  • Ansök senast: 19 juni 2022

Postadress

Kungsängsvägen 29B
ÄLVKARLEBY, 81470

Liknande jobb