OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Albatross Personlig Assistans AB är ett privat assistans företag i Lund med 27 brukare och ca 160 anställda. Vi strävar efter att vara det personliga, familjära företaget med hög serviceanda och god tillgänglighet. Vår grundidé är att varenda brukare, assistent och anhörig tillåts ta plats och har rätt till ett proffsigt, engagerat, individuellt bemötande.
Som kund och personalansvarig har du två huvudsakliga funktioner. Du ansvarar dels för den personliga assistansen för brukaren och är dels arbetsgivare för brukarens assistenter. Denna dubbla roll kan vara komplex men är också väldigt spännande och utvecklande.
Du kommer möta många olika typer av människor och behöver ha en god fallenhet för att skapa goda relationer.
Du är spindeln i nätet i de grupper som du är ansvarig för och måste kunna hantera många bollar i luften samtidigt.
Vi söker som dig vill ha ett stimulerande och utmanande arbete. Du ska vara ansvarskännande, ha ett stort engagemang, lugn och harmonisk och kunna ta egna initiativ samt vara flexibel. Är viktigt att du är positiv och stresstålig. Social kompetens och hög service känsla är viktiga egenskaper. Vi vill att du har goda kunskaper inom Word och Excel. Körkort och tillgång till bil är ett krav.
Det är meriterande med kunskaper inom LSS och erfarenhet inom liknande arbete. Erfarenhet av arbete i Tidvis är meriterande då Tidvis är det administrativa system vi arbetar i.
Tjänsten är på ca 50-80% och arbetstiderna är främst dagtid men det förekommer möten på kvällstid. Det ingår jourtid var 3:e till 4:e vecka och röda dagar. Vi tillämpar provanställning på 6 månader. Tillträde under våren eller enligt överenskommelse.