OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Som kund och personalansvarig är du en mycket viktig del i Hela Sveriges Assistans verksamhet.
Du bidrar till att en människa får möjlighet att leva efter sin vilja, att göra det den behöver, besöka de platser den önskar och vara med de människor den tycker om.
Inom Hela Sveriges Assistans har vi en hög professionell nivå och stort personligt engagemang.
Vi är måna om att du i din roll som Kund- och personalansvarig ska trivas och kunna arbeta under trygga förhållanden med goda villkor.
Kund- och personalansvarig på Hela Sveriges assistans, en del av Förenade Care
På vårt huvudkontor, som ligger mitt i Stockholms innerstad, är vi ett team på sex personer. Vi har även ett kontor i Malmö där två kollegor är stationerade.
Var:
Du utgår från vårt kontor som ligger på Kammakargatan i Stockholm.
Rollen och arbetet:
Som Kund- och personalansvarig är det du och dina kollegor som säkerställer en kvalitativ leverans av våra kunders personliga assistans. Vi har kunder över hela Sverige och resor förekommer. Du behöver vara helt trygg i en roll med många kontaktpunkter där du dagligen kommunicerar med en mängd olika människor. Utöver de kunder vi har så arbetsleder du arbetsledarna och i vissa fall assistenterna i uppdragen och har löpande kontakt med Försäkringskassa och kommuner.
I dina arbetsuppgifter ingår bland annat rekrytering, schemaläggning, kvalitetsuppföljning, dokumentation och andra administrativa uppgifter. Du medverkar även vid personalmöten, informationsmöten och införsäljning av våra tjänster.
Som person behöver du vara teamspelare med ett coachande förhållningssätt som tror på alla människors egen förmåga, värde och potential. Du arbetar för att leverera långsiktig kvalitet och kommunicerar på ett tydligt och intresserat sätt. Du lyssnar för att du vill höra, inte för att svara.
Du trivs i en bred roll och är lika bekväm bakom skrivbordet som i möten och samtal. Kanske har du en utbildning inom HR, beteendevetenskap eller är socionom?
Krav:
Du ska ha arbetat i en liknande befattning inom personlig assistans
Du ska ha goda kunskaper inom LSS lagstiftningen och FK:s regelverk kring personlig assistans
Eventuellt har du en bakgrund som vi bedömer som likvärdig eller en personlighet som är helt rätt?
Hela Sveriges Assistans AB omfattas du av Almega/Vårdföretagarnas kollektivavtal med avtalad tjänstepension, utbildning och förmånlig friskvård. Vi tillämpar individuell lönesättning. Tjänsten är heltid 40 timmar i veckan.
Intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstiden och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden löper ut.
Vi begär uppvisande av utdrag från belastningsregistret.
Vi tar inte emot ansökningar på mail.
Vi undanber oss vänligt med bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.