OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
IGS Assistans AB söker en kund- och personalansvarig
IGS Assistans AB är i dagsläget i behov av en till kund- och personalansvarig.
Som kund- och personalansvarig ser du till att kundens och personalens behov och förväntningar uppfylls samtidigt som du håller koll på att lagarna och reglerna för branschen följs. Du ansvarar för kontakter med kunder, personalmöten, resultatsamtal, samt andra personal- och arbetsmiljörelaterade frågor. Dokumentation via löpande journalföring ingår också i arbetsuppgifterna.
IGS Assistans AB har därutöver en jourtelefon som ca. en gång per månad under loppet av en vecka tillfaller administrativ personal. Syftet med jourtelefonen är primärt att vara tillgängliga ifall av sjukluckor hos kunder som måste lösas. Som Kund- och personalansvarig förväntar vi oss att du ska vara också beredd att ta dig an denna arbetsuppgift.
Om dig
Vi söker dig som har gått en passande för tjänsten högskoleutbildning och har minst tre års arbetslivserfarenhet i branschen eller närliggande områden. Det är meriterande om du haft personalansvar.
Vi sätter stor vikt på att du är ansvarsfull och självgående, är strukturerad, tycker om ordning och reda, har lätt att kommunicera med andra, har god kunskap och vana i hanteringen av Officepaketet (primärt word, excel, och powerpoint), och sist men inte minst är serviceinriktad. Meriterande är även erfarenhet av Aiai eller liknande system.
IGS Assistans AB har skriftliga arbetsrutiner som beskriver hur de ovannämnda arbetsuppgifterna genomförs i praktiken. De tjänar som grund för kund- och personalansvarigs arbete och det är därför viktigt att du trivs med att följa skriftliga instruktioner. Men du kommer även att arbeta under vår nuvarande enhetschefs ledning som introducerar dig i de olika arbetsmomenten och ger dig råd och stöd under arbetet.
Om företaget
IGS Assistans AB är ett privat företag som anordnar personlig assistans för personer med funktionsnedsättning. IGS Assistans AB har över 20 års erfarenhet inom personlig assistans. I dag har vi ca 200 anställda och omsätter ca. 60 miljoner kronor om året. Mer information om företaget finns på www.igsassistans.se.
Som anställd på IGS Assistans AB får du jobba i ett väletablerat och tillväxtorienterat företag och blir en del av ett kansli som består av 11 personer. Vår företagskultur präglas av stor tydlighet, växande ansvarstagande och hög professionalitet. För rätt person finns goda utvecklingsmöjligheter inom företaget.
Om ansökan
CV och personligt brev skickas endast via e-post till sandra.lindqvist@igsassistans.se
Märk din ansökan ”KoPA”.
Intervjuer sker löpande.
Om anställningen
Omfattning: 40 timmar per vecka.
Obligatorisk arbetstid är för närvarande måndag-fredag 09:00-16:00 där resterande timmar går att förlägga flexibelt. Möjlighet finns också till distansarbete upp till tre gånger per vecka.
Tillträde till arbete: 1:a mars 2024 eller enligt överenskommelse. Utbildning/introduktion för tjänsten genomförs i ca 3 arbetsveckor efter tillträde till arbete.
Tjänsten inleds med en provanställning på 6 månader. Under provanställningen arbetar du 50 % som kund- och personalansvarig och 50 % som bemanningsansvarig för att få en helhetsbild av branschen och företaget.
Välkommen!