OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Gillar du att hålla många bollar i luften samtidigt som du har mycket kundkontakt? Då är detta rätt jobb för dig! Om kunden: Företaget startade 2004 med målet att kunna tillgodose kunders alla behov av IT- relaterade varor och tjänster genom att vara flexibla och kunna anpassa sig efter varje kunds behov. De fungerar som återförsäljare inom IT- branschen där de blandar fördelarna från den traditionella återförsäljarsidan med fördelarna från e-handel/postorder. Sedan starten har företaget vuxit framgångsrikt och har både vunnit utmärkelser för sitt goda arbete inom branschen samt haft god lönsamhet. Vår kund är ett företag som är under kraftig tillväxt och för rätt person erbjuds goda möjligheter till utveckling inom organisationen. Det är alltid högt i tak vilket medför en mycket kreativ miljö att arbeta i. Arbetsuppgifter och omfattning: Rollen som koordinator innebär att du arbetar i innesäljar-teamet där du hjälper innesäljarna med olika arbetsuppgifter. Framförallt kommer du att hjälpa till med att registrera ordrar, göra inköp mot distributörer, följa upp leveranser, ta emot leveranser, ta emot mail och telefonsamtal från kunder som vill ha hjälp angående sina ordrar eller vill köpa ytterligare produkter/tjänster. Som koordinator kommer du att fungera mycket som spindeln i nätet och vara en länk mellan kunder och säljare. Det är viktigt att du tycker att det är roligt med kundkontakt, vill göra allt för att hjälpa kunderna och gör det med glimten i ögat. Arbetet som koordinator är varierat och det är viktigt att hålla ett högt tempo. Så småningom kan du utvecklas till att få utökat eget ansvar. Skallkrav: Du talar och skriver god svenska eftersom arbetet som koordinator kräver mycket kontakt med svenska kunder. Du talar och skriver god engelska eftersom arbetet som koordinator även kräver viss kontakt med engelsktalande kunder. Du är kundorienterad och trivs med att använda telefonen som arbetsredskap. Du är ordningssam, klarar av att hålla många bollar i luften samtidigt och har glimten i ögat. Meriterande: Har du erfarenhet av liknande arbetsuppgifter eller arbeten där det ingår kundkontakt är det meriterande men absolut inget krav. Personliga egenskaper: Som koordinator är det oerhört viktigt att ha ett starkt kundfokus och verkligen vilja hjälpa kunderna via telefon. Du trivs i en koordinerande roll där du behöver hålla många bollar i luften samtidigt och kan vara flexibel. Du är även ordningssam och strukturerad. Som person är du pigg, glad och har glimten i ögat. Arbetstider och anställningsform: Dagtid, heltid. Du kommer inledningsvis att vara anställd av Framtiden och jobba som uthyrd konsult hos ett av våra spännande kundföretag. Därefter övergår du i anställning till samma kundföretag. Kommun: Stockholms stad Tillträde: Omgående. Ett tips är att vara snabb in med din ansökan så tjänsten kan tillsättas innan ansökningstidens slut. Ansökan senast: 2009-11-18 Låter detta som ett jobb för dig? Eller känner du någon som är lämplig? Kontaktperson:Sara Wennström, personalansvarig.