Kund- och systemsupport

Arbetsbeskrivning

LabIT Solutions AB startade verksamheten 1982 med inriktningen att utveckla och sälja programvara för laboratorieadministration, inom industrilaboratorier kallat LIMS (Laboratory Information Management System) och inom medicinska laboratorier kallat LIS (Laboratory Information System).Företaget har 14 anställda med kontor i Stockholm/Spånga och Lund.Vi har idag mer än 200 installationer inom våra två huvudområden sjukhus och industri samt inom privata och offentliga uppdrags- och servicelaboratorier.Installationer finns i Sverige, Finland, Norge, Danmark, Island, Polen och Storbritannien.LabIT Solutions AB ägs av VWR International AB.Vår målsättning är att skapa ett användarvänligt system, som stöder och förenklar kundens dagliga arbete på laboratoriet.Vi ser vår långa erfarenhet av installationer på olika typer av laboratorier, samt att flera av de anställda själva har arbetat inom laboratoriemiljö, som våra största fördelar.Vi prioriterar användarutbildning och support högt, för att säkerställa en framgångsrik installation och acceptans av systemet.Vi anordnar även användarmöten, vilket ger kunderna tillfälle att träffas och utbyta erfarenheter. Kund- och systemsupport Placeringsort: Stockholm Arbetet innebär att ge användarstöd till kunder av våra LIMS/LIS-system, som installerats hos kunder på industri- och uppdragslaboratorier framförallt i de nordiska länderna.Huvudsakliga arbetsuppgifter är att ge kund- och säljstöd; fesöka och testa programvara/system; installera programvara hos kund samt projektledning. På sikt finns möjlighet att verka som LabITs totalansvarige för användarutbildning innefattande såväl offerering, planering som genomförande.Efter kompetensutveckling/utbildning kan även programinställningar i systemens styrfiler ingå som en del i arbetsuppgifterna.Din bakgrund: Du har utbildning mot laboratorieverksamhet eller ha arbetat på ett laboratorium.Erfarenhet av LabMaster eller annat LIMS/LIS-system är meriterande.En absolut förutsättning för att klara arbetsuppgifterna är att du har ett stort intresse för hur kundernas verksamhet bedrivs samt hur våra olika kundanpassade system fungerar och praktiskt används i deras verksamhet.Du måste trivas med ett arbete med datorer och dess kringutrustning, som kommer att vara dina huvudsakliga arbetsredskap.Du måste ha lätt för att samarbeta och att ge service samt vara van att arbeta strukturerat och självständigt.Flytande engelska i tal och skrift krävs för kontakterna med våra kunder i Norden och övriga Europa.Goda kunskaper i finska är meriterande.Goda kunskaper i Microsoft Office-paketet är ett krav.Körkort för bil är ett krav.Vi vill ha din ansökan senast den 31 augusti 2006.Märk kuvertet "Ansökan Kund- och systemsupport".

Sammanfattning

  • Arbetsplats: VWR International
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 10 augusti 2006
  • Ansök senast: 31 augusti 2006

Postadress

AstraZeneca, Pepparedsleden 1
MÖLNDAL, 43150

Liknande jobb


20 augusti 2010

Säkerhetsarkitekt

21 augusti 2010

Specialist Applikationssäkerhet

21 augusti 2010

23 augusti 2010