Kund- och teknikdriven servicedesktekniker

Kund- och teknikdriven servicedesktekniker

Arbetsbeskrivning

Utan Vitec stannar många verksamhetskritiska funktioner i samhället. I rollen som servicedesktekniker blir du en del av intern IT som ansvarar för teknikutveckling, support och drift av Vitec-koncernens interna IT-system. Vitec IT har egna datacenter och våra kunder är koncernens bolag. Bolagen, med 35 kontor i Norden, levererar programvaror för en mängd samhällsviktiga branscher. Så utan dig och dina kollegor stannar både Vitecs och kundernas verksamheter.

Är du prestigelös och serviceinriktad, motiveras av tekniska utmaningar och brinner för att hjälpa andra? Då kan det vara dig vi söker för att bidra med kunnande i vårt team.

Vi erbjuder dig:

I rollen kommer du primärt att ansvara för att bevaka samtliga kanaler för inkommande ärenden och ge användaren en så snabb respons som möjligt. Hos oss är ingen dag den andra lik men dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara teknisk support, felanmälningar, kvalificerad felsökning i till exempel Microsoft AD, Office 365 och beställning av hårdvara.

Supporten ges via telefon och mail, där samtliga ärenden handläggs via företagets ärendehanteringssystem. Arbetet sker främst i en Windowsmiljö, men det börjar finnas en hel del Mac-datorer i verksamheten och därför är kunskap inom det meriterande.

Hos oss får du en trygg anställning i ett spännande bolag i tillväxt och ständig utveckling, där du kan växa med tekniken och oss kollegor.

Vi söker dig:

Som person är det viktigt att du har god prioriteringsförmåga, logisk förståelse samt förmåga att koordinera många samtidiga uppdrag. Du är också driven, engagerad och vill utvecklas inom IT. För att vara lyckosam i rollen behöver du vara pedagogisk, prestigelös och anpassningsbar. Vi tror på en nära dialog med våra användare och det är därför viktigt att du är service-minded och gillar att prata med människor.

Du har tidigare erfarenhet från liknande arbetsuppgifter och känner dig trygg i dem, samtidigt som du ser fram emot att få utvecklas och lära dig nytt inom området. Du har troligen en utbildning inom IT och ett brinnande intresse för teknik samt förmåga att ge bra service på ett professionellt sätt.

Tjänsten är en del i vår nordiska Helpdesk och för att kunna hjälpa våra användare på bästa sätt så behöver du behärska både svenska/norska och engelska i tal och skrift. Kan du dessutom finska så är det meriterande.

Du kommer garanterat att trivas hos oss om du söker friheten och ansvaret som kommer med att vara en central del av en hel koncerns verksamhet.

Låter det intressant?

Skicka gärna din ansökan redan idag, för vi går igenom urvalet löpande - dock senast 2022-02-16. Vi ser fram emot att höra av dig!

Vill du veta mer är du välkommen att höra av dig till Patric Klintfors på patric.klintfors@vitecsoftware.com eller 070-783 35 39.

Om Vitec IT

Vitec IT, en del av Vitec Software Group, har idag drygt 20 medarbetare som hanterar koncernens IT-tjänster i Danmark, Finland, Norge och Sverige. Tjänsterna omfattar drift av produktionssystemen för våra publika molntjänster, drift av interna IT-system samt internt användarstöd.

Vitec Software Group är ledande inom Vertical Market Software i Norden. Vi utvecklar och levererar standardprogram för olika nischer. Vitec växer genom förvärv av välskötta och etablerade programvarubolag. Koncernens övergripande processer tillsammans med medarbetarnas djupa kunskap om kundens lokala marknad skapar goda förutsättningar för förädling och fortsatt innovation. Vitec har 1000 medarbetare, är noterat på Nasdaq Stockholm och omsatte 1 313 Mkr år 2020. Läs mer om oss på www.vitecsoftware.com (http://www.vitecsoftware.com/).

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Vitec in Sweden
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 januari 2022
  • Ansök senast: 16 februari 2022

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024