Kund- och vågadministratör (vikariat)

Kund- och vågadministratör (vikariat)

Arbetsbeskrivning

Sysav bidrar till en hållbar värld där så mycket som möjligt tas tillvara. Vi omhändertar avfall, avgiftar, förädlar och för tillbaka resurser till samhället. Vi skapar också insikt kring hållbar konsumtion och visar vägen för branschen genom innovativa lösningar. Sysav är stolt över att bidra till att skapa världens mest hållbara region - tillsammans med kunder, samarbetspartners och våra 14 ägarkommuner.


 

Varför arbeta på Sysav?
På Sysav bidrar du till en hållbar värld där så mycket som möjligt tas tillvara. Hos oss får du en arbetsplats där ett tillitsfullt och lyhört ledarskap och medarbetarskap premieras. En hybrid arbetsplats, när det är möjligt, samt balans mellan arbete och fritid, är viktigt för många av våra medarbetare och därför även för oss. Förutom friskvårdsbidrag, får du tillgång till en förmånlig sjukvårdsförsäkring och vår Förmånsportal, samt gratis pensionsrådgivning.

 

Din roll
Arbetet som avfallskontrollant, vågoperatör och receptionist är ett omväxlande arbete mellan tre arbetsplatser på anläggningen Spillepeng i Malmö. I ett rullande arbetsschema utförs bland annat följande arbetsuppgifter på dessa tre arbetsplatser:


• Vågaoperatör, våganläggningen:
Väga inkommande & utgående bilar samt administration av dessa vägningar via vågprogrammet ScanX och affärssystemet D365. Diverse administrativa arbetsuppgifter.
• Avfallskontroll:
Bedöma och klassificera inkommande avfall enligt anvisningar. Samt administrera dessa avfallskontroller i våra system. Även vara tillgänglig för att stötta vår ÅVC för företagskunder vid behov.
• Reception/mottagning:
Hantering och administration av passagebehörigheter och besök, både interna och externa. Ta emot och hänvisa besökare till rätt plats. Bevaka kamerabilder från kameror runt om på företaget.

 


• Vi arbetar måndag till fredag och arbetstiden fördelas mellan 06:20-16:30.

 

För att trivas är det viktigt att du


• Kan ge bra service mot chaufförer, kunder och besökare, och på så sätt förmedla en bra känsla i deras besök på Sysav.
• Du har lätt för att samarbeta i grupp men även kan ta ett individuellt ansvar, då arbetsuppgifterna sker både i grupp och individuellt.
• Ordningssinne och god förmåga att behålla lugn i stressiga situationer.

  

Viktiga erfarenheter


• Körkort och goda datorkunskaper är ett krav.
• Goda kunskaper i svenska och engelska.

 

Meriterande


• Erfarenhet från servicesektorn eller motsvarande ses som meriterande.

 

 

Om ansökan
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

 

Sista ansökningsdag
Sista ansökningsdag är 2024-10-19. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

 

Anställningsform
Vikariat, heltid, tom 15 Januari 2026.

 

Ort
Malmö

 

Mer information
Frågor angående tjänsten ställs till arbetsledare Daniel Steen via e-post daniel.steen@sysav.se eller via tfn 040-635 25 18.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sydskånes Avfallsaktiebolag
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 september 2024
  • Ansök senast: 19 oktober 2024

Besöksadress

Sysav Box 50344 202 13 Malmö
None

Postadress

Spillepengsgatan 13
Malmö, 21124

Liknande jobb


Teknisk adminstratör

Teknisk adminstratör

4 november 2024

Receptionist till PwC Malmö

Receptionist till PwC Malmö

30 oktober 2024

Tentamensvärdar, timavlönad

Tentamensvärdar, timavlönad

4 november 2024