OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta i en grupp med god teamkänsla och bra stöttning från teamledare och kollegor? Brinner du för att arbeta för en bättre miljö och ett långsiktigt hållbart samhälle? Då kan tjänsten som Kundservice koordinator på SGS H&N vara något för dig!
Om tjänsten
Att arbeta på kundservice innebär bland annat att du:
• stöttar kund i tekniska frågor vad gäller analyser och analysresultat inom bl a mikrobiologi.
• via telefon, e-post eller kundbesök besvarar frågor från kund och stöttar SGS kunder.
• fungerar som användarsupport gentemot kund avseende våra kundsystem och utbud.
• stöttar teamets säljare med olika underlag, frågeställningar och expertkunskap.
• administrerar SGS kunder i olika datasystem.
• är en navet mellan kund, säljorganisation och laboratorium.
• sköter en del av kommunikationen mot underleverantörer.
• tar fram kundstatistik.
• handlägger och utvärderar deklarationskontroll inom detaljhandel utifrån bl a EU förordningen 1169/2011.
• har ett bra samarbete med våra interna funktioner, såsom exempelvis sälj, logistik och produktion.
• är en problemlösare och ser utvecklings- och förbättringsmöjligheter för att driva avdelningen framåt.
• ser positivt på effektiviseringar för att förenkla vardagen.
• ser positivt på ett tätt samarbete över avdelningar och landsgränser inom business line H&N.
• tar eget ansvar för att hålla sig uppdaterad på vad som pågår på företaget.
• kan arbeta självständigt och i grupp.
• främjar gott arbetsklimat.
• tar eget ansvar att utveckla sin kunskap genom att nyttja de system som tillhandahålls av företaget.
• följer de rutiner och föreskrifter som förekommer på vårt företag och utför de uppgifter som åläggs inom de tidsramar som finns.
Arbetstiden är dagtid, måndag-fredag. Tjänstens placeringsort är Linköping.
Din profil
Goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift. Det är meriterande om du har kunskaper i övriga nordiska språk eftersom en stor del av våra kunder är nordiska.
För att lyckas i rollen som Kundservice koordinator krävs det att du har god kommunikationsförmåga och kan göra dig förstådd med berörda parter. Du behöver ha god teknisk förståelse för analyser och metoder. Det är viktigt att du har god ansvarsförmåga för dina arbetsuppgifter och kan förhålla dig till de rutiner och metoder som arbetet kräver för att säkerställa god kvalité, men också att du är van vid att ta stort ansvar och att du inte har några problem med att fatta nödvändiga beslut inom ditt ansvarsområde, även i stressiga situationer. Du är flexibel i ditt arbetssätt och kan hantera många bollar i luften samtidigt. För att allting ska fungera i arbetet så är det viktigt att du har god kommunikation och samarbete med dina kollegor, både inom och utanför avdelningen. För att alla dessa delar ska fungera krävs det, sist men inte minst att du är lugn och stabil i alla lägen, du bör vara en som tycker det är roligt när det händer saker och du drivs av problemlösning.
Vi vill att du har minst naturvetenskaplig bakgrund och gärna minst 1 års högskolestudier inom mikrobiologi. Det är meriterande om du har högskoleexamen inom mikrobiologi eller mikrobiologisk arbetslivserfarenhet. Du har mycket goda kunskaper i Officepaketet. Naturligtvis ser vi gärna att du har tidigare erfarenhet från liknande arbetsuppgifter.
Vårt erbjudande
På SGS kommer du att arbeta tillsammans med hängivna, kompetenta och engagerade kollegor med högt ställda krav på säkerhet och kvalitet. Utöver det så har vi på SGS en härlig gemenskap på arbetsplatsen med möjlighet till aktiviteter såsom innebandy och golf tillsammans med arbetskollegor. Vi har också ett gäng hälsoinspiratörer som anordnar aktiviteter för att främja hälsa och trivsel. Vi erbjuder friskvårdsbidrag och tillämpar flextid.
Vi är SGS – världens ledande test-, inspektions- och certifieringsföretag
Vi tillhandahåller världsomspännande, oberoende tjänster som gör skillnad i människors liv.
Vårt värde för samhället är att möjliggöra en bättre, säkrare och mer sammankopplad värld.
Våra affärsprinciper för framgång är:
Integritet – Se till att vi bygger förtroende.
Hälsa, säkerhet och miljö - Se till att vi etablerar säkra och hälsosamma arbetsplatser och skyddar miljön.
Kvalitet & Professionalism - Se till att vi agerar och kommunicerar ansvarsfullt.
Respekt - Se till att vi behandlar alla människor rättvist.
Hållbarhet - Att se till att vi tillför långsiktigt värde till samhället.
Ledarskap - Se till att vi arbetar tillsammans och tänker framåt.
Välkommen till en organisation som bidrar till en hälsosammare värld!
Hur och när?
Vill du bli vår kollega?
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse.
SGS tillämpar provanställning.
Kontaktpersoner
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta:
Agneta Isakovic, Scandinavian Customer support Manager H&N, Tfn: 073-6338384,
mailadress: agneta.isakovic@sgs.com
Maria Andrén, Teamleader Customer support H&N Linköping, Tfn: 013-1902023,
mailadress: maria.andren@sgs.com
Är du intresserad?
Välkommen med din ansökan, innehållande en kort beskrivning av dig själv samt ett CV, senast den 20 december. Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdatum.
SGS Analytics Sweden AB är ett svenskt bolag inom koncernen SGS Group. SGS Group är en av världens största laboratoriekoncerner med högkvalificerade laboratorier för medicinska, miljö- och livsmedelsanalyser. SGS finns över hela världen med fler än 2600 kontor och laboratorier med över 95 000 medarbetare.
I Sverige har SGS huvudkontor och laboratorium i Linköping samt verksamheter i Göteborg, Malmö, Karlstad och Umeå. Vi är cirka 340 medarbetare. Verksamheten är uppdelat på två affärsområden – I&E (Industry & Environment) och H&N (Health & Nutrition). Vi är ett ackrediterat laboratorium (SS-EN ISO/IEC 17025) när det gäller kvalitet och certifierat på miljö (SS-EN ISO 14001). Det innebär att vi är kvalitetssäkrade samt tar vårt miljöansvar. Det är viktigt för vår verksamhet, för våra kunder och för miljön.