Kundadministratör med personeckompetens

Kundadministratör med personeckompetens

Arbetsbeskrivning

Intraservice är Göteborgs Stads interna serviceorganisation. Vår uppgift är att bidra till att göra det enklare att arbeta i Göteborgs Stads olika verksamheter. Vi är inne på en spännande resa med nya uppdrag och ansvarsområden, vilket gör att vi behöver fler kompetenta och engagerade kollegor. Idag är vi drygt 700 anställda.
Läs mer om oss på http://www.goteborg.se/intraservice

ARBETSUPPGIFTER
Vi är Göteborg och nu söker vi ytterligare en kollega med goda kunskaper i personec till vår kundsupportenhet. Drivs du av att ge kundvärde? Brinner du dessutom för hög service i en rådgivande roll? Bra, då behöver vi dig i vårt team!

Verksamhetsområde HR ger stöd och support i HR-frågor till chefer och medarbetare i Göteborgs Stad. Området är uppdelat i sex olika enheter som gör allt från att utbilda och ge support i stadengemensamma HR-system till att utveckla gemensamma arbetssätt inom arbetsmiljö och hälsa, löneadministration, rekrytering samt rehabilitering. Du kommer ges befattningsbenämningen HR-konsult.

Vi är drygt 50 medarbetare inom enheten Lönecenter med ett brett uppdrag inom Lön. Vi söker nu en kollega till vårt team som kan arbeta med att utbilda, ge support och informera i stadens personal- och lönesystem, handha utbildningsadministration och delvis bemanningssystem. Våra målgrupper i staden är bl.a. chefer, HR, ekonomer och administratörer. Visionen är att ge bästa möjliga service så att våra målgrupper skall få ut mesta möjliga nytta av HR-system och arbetssätt utifrån verksamhetens behov. Vi har en konsultativ roll med stort kundfokus och vi samarbetar internt med systemförvaltare, lönekonsulter och andra utbildare inom verksamhetsområde HR på Intraservice. Du kommer tillhöra ett team om 11 kollegor och tillsammans kommer ni arbeta för att upprätthålla hög kvalitet gentemot våra kunder inom Göteborg stad.

Det förutsätter att du har förståelse för flödet i systemet Personec.
I din roll ingår att:
-ge kundsupport via telefon, epost eller teams
-dokumentera i vårt ärendehanteringssystem, ServiceNow
-utbilda olika målgrupper i personal- och lönesystemet Personec
-underhålla, utveckla nya utbildningar, revidera manualer och utbildningsmaterial samt sätta nya idéer i rörelse

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en eftergymnasial KY-utbildning med inriktning lön- eller personaladministration och/eller erfarenhet av administration, kommunikation eller annan erfarenhet vi finner relevant. För att lyckas i rollen behöver du ha god erfarenhet av lönesystemet Personec och kunnig i att hantera ferieavlönade ärenden, vilket du har införskaffat dig i din roll som tex Chefsstöd, Personal- eller HRadministratör, HR-koordinator eller liknande. Du behöver även tidigare erfarenhet av att hålla presentationer och/eller utbildningar samt äga goda kunskaper i både Office 365 och Teams. Har du dessutom drivit eller varit delaktig i att implementera nya arbetssätt och processer kommer du lyckas bra i rollen.

Det är meriterande om du har:
· erfarenhet från konsultbranschen med utbildning/utveckling som fokus
· arbetat med support och ärendehantering

I denna roll söker vi dig som trivs i en serviceinriktad och rådgivande funktion med brett kontaktfält. Din pedagogiska förmåga tar sig uttryck i att du är lyhörd inför olika behov och utifrån det kan anpassa ditt sätt att kommunicera och lära ut. Ditt arbetssätt utmärks av hög servicenivå och du äger en inspirerande och entusiasmerande personlighet. I rollen behöver du även vara förändringsbenägen och ha lätt för att skapa goda relationer och därmed lätt kunna anpassa ditt stöd efter kundens behov.

Som medarbetare på Intraservice delar du självklart stadens gemensamma förhållningssätt: vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för, vi bryr oss, vi arbetar tillsammans och vi tänker nytt. På Intraservice arbetar du i en kunskapsorganisation som kontinuerligt utvecklas och förändras. Vi arbetar tillitsbaserat och hos oss får du stora möjligheter till kompetensutveckling och kreativt arbete. Vi erbjuder flexibel arbetstid och eftersträvar balans mellan arbete och privatliv. Vi bedriver ett aktivt hälsoarbete samt har olika friskvårdsförmåner. Vi jobbar aktivt med hållbarhet och har ett systematiskt miljöarbete sedan flera år tillbaka. Vi vill att Intraservice ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi vet att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.

Vi arbetar med löpande urval, så vänligen skicka in din ansökan så snart du ges möjlighet, dock senast 26 oktober.

Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Göteborgs Stad , Intraservice
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 oktober 2022
  • Ansök senast: 26 oktober 2022

Liknande jobb


Redovisningsassistent

Redovisningsassistent

20 december 2024