Kundadministratör till Motorhalland Scania

Arbetsbeskrivning

Om kundföretaget

Motorhalland är ett familjeföretag som är återförsäljare, serviceanläggning och auktoriserad verkstad för Scania lastbilar och bussar i Halmstads- och Laholmsområdet samt återförsäljare för Volkswagen, Audi, Seat och Skoda personbilar. Företagets historia, som affärspartner inom regionen, sträcker sig över mer än 6 decennier med nu moderna anläggningar i Halmstad och Laholm. Med ca 100 anställda arbetar vi ständigt med bästa kundomhändertagande, kvalitet, miljö och framtid i fokus. Läs mer på www.motorhalland.se/scania

Dina arbetsuppgifter

Till Motorhallands Scania-anläggning söker vi nu en driven och engagerad kundadministratör. Din uppgift är att administrera både externa och interna kundfakturor. Du kommer även att arbeta med orderhantering. Tjänsten innebär att du får en viktig uppsökande roll som relationsskapare med Motorhallands avtalskunder där du kontaktar, planera och bokar service. Du säkerställer att verkstaden når uppsatta administrativa mål. I arbetet ingår också att administrera AM-Time samt iordningställa löneunderlag för attest. Som en medlem av serviceteamet stöttar du i de olika funktionerna, kundmottagning, verkstad och reservdelar.

Din profil

Vi söker dig som har en ekonomisk utbildning eller några års erfarenhet av ekonomiarbete. För att klara jobbet på ett bra sätt är det viktigt att du har bra kunskaper i ekonomi och är duktig på att arbeta med administrativa arbetsuppgifter, tekniskt intresse och trivs med ett högt arbetstempo. Vi ser gärna att du har erfarenhet inom ekonomi, försäljning och administration. Du utstrålar förtroende och ödmjukhet i kontakten med företagets kunder och leverantörer.

Som person har du lätt för att hålla kontakt med andra och kommunicerar med lätthet både internt och externt. Du är van vid att arbeta självständigt och kan ta ansvar för dina arbetsuppgifter. För att lyckas krävs att du är lojal, engagerad och duktig på att samordna. Du är strukturerad och kan planera och administrera din tid på ett effektivt sätt. It-krav: God datavana i Officepaketet. Känna dig trygg i att hantera flera olika affärssystem.

Omfattning: Heltid. Tillsvidaretjänst med start i augusti eller enligt överenskommelse.

Sista ansökningsdag: 2016-06-26. Sök tjänsten omgående via vår hemsida www.onepartnergroup.se

För information: Carl Mårtensson 0733-64 99 72, carl.martensson@onepartnergroup.se


Om vårt företag

Rekryteringen görs i samarbete med OnePartnerGroup Halland AB. OnePartnerGroup, Sveriges ”lokalaste” rekrytering och bemanningsföretag, är en svenskägd koncern med huvudkontor i Jönköping. Vare sig du behöver hjälp med rekrytering, bemanning, funktionslösningar, omställning, utbildning eller HR kan du som kund hos oss räkna med att vi gör allt för att vara snabba och lätta att arbeta med, utan att tumma på vår professionalitet. Vi är en komplett leverantör av kompetens inom både yrkesarbetar- och tjänstemannasektorn. Vi är med våra 700 konsulter hittills verksamma på ett 20-tal orter, från Norrköping i norr till Halmstad i söder. Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag via Almega. Besök oss gärna på www.onepartnergroup.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Carl Mårtensson
0733-649972
Carl Mårtensson

Carina Nyberg
0733-649971
Carina Nyberg

Maria Skärström

Carina Nyberg

Maria Skärström

Emelie Lundkrantz

Emelie Lundkrantz
0709-435798
Emelie Lundkrantz
0709 – 43 57 98

Sammanfattning

  • Arbetsplats: OnePartnerGroup Halland AB Falkenberg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 2 juni 2016

Besöksadress

Västerhavsvägen 2, Falkenberg
None

Postadress

Västerhavsvägen 2
Falkenberg, 31122

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024