OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Göteborg Energi är mer än ett vanligt energibolag. Vi är göteborgarnas eget energibolag och ägs av Göteborgs Stad. Förutom att producera och leverera energi så jobbar vi också för ett större mål – ett hållbart Göteborg. Det handlar om förnybar energi, smarta system och energieffektiva lösningar för boende, företag och transporter. Göteborg står inför en omfattande stadsutveckling så hos oss är du en viktig del i jobbet för en hållbar framtid, med massor av spännande utmaningar längs vägen!
Produkt och Marknad är en avdelning inom verksamhetsområde Marknad och Försäljning som har i uppgift att utifrån en djup förståelse av vår omvärld och våra kunder säkra en konkurrenskraftig, hållbar och lönsam erbjudandeportfölj som ger nöjda och lönsamma kunder. Produkt och marknad genomför breda marknadsföringsinsatser för att nå ut med våra erbjudanden till kunderna och genom målgruppsanpassad kommunikation möter vi våra kunder löpande i deras vardag. Vår digitala värld präglar vårt möte med våra kunder och våra erbjudanden. Produkt och marknad ansvarar för digitala kanaler tex web, appar, sociala medier, chatt, kundernas inloggade tjänster etc.
Som Kundanalytiker ansvarar och driver du analysarbetet av koncernens privat- och företagskunder. Du genomför och presenterar kundanalyser som med riktad kundkommunikation bidrar till att förädla kundupplevelsen och driva affären.
Rollen som kundanalytiker inom CRM enheten blir en nyckelperson i att utveckla kommunikationen med våra kunder så att de blir ännu mer nöjda med oss och våra tjänster.
Exempel på arbetsuppgifter:
Skapa en god förståelse för våra kunders beteende och behov Genomföra kundundersökningar online Etablera, utveckla och genomföra uppföljning av CRM kommunikation Belysa potential eller risker i kundstocken samt föreslå åtgärder Identifiera målgrupper, ta fram modeller för kundsegmentering och urval för kundkommunikation Skapa en operativ plan för ditt område Kommunicera CRM aktiviteter mot privat- och företagskunder på ett intresseväckande sätt
Utbildning:
Högskoleexamen inom marknadsföring. Minst tre års erfarenhet av kundanalys och marknadsanalys i verksamhet med tydlig online fokus Minst tre års erfarenhet av databasarbete Mycket goda kunskaper i Excel och Powerpoint Mycket goda kunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska
Meriterande:
Har erfarenhet av agil utveckling och metodiker, god analytisk förmåga och tidigare praktisk erfarenhet av Google Analytics eller motsvarande. God teknisk förståelse.
Personliga egenskaper
Vi söker dig med start drivkraft som utmanar, tänker nytt och förbättrar med fokus på att ständigt utveckla kundens upplevelse av mötet med vårt företag och våra tjänster. Du har en stark känsla för kundanalys och kundbehov som du omvandlar till CRM aktiviteter som över tid huvudsakligen blir digitala.
Du är trygg och har god självinsikt. Vidare tror vi att du både är proaktiv i ditt sätt att tänka och agera, är målmedveten, drivande och tålmodig. Du är rak och tydlig i din kommunikation, är utåtriktad och nätverkande samt har en stark förmåga att entusiasmera din omgivning. Slutligen tror vi att du är mycket initiativrik med en mycket god helhetssyn och förståelse för kund, samt att du är mycket bra på att uttrycka dig i både tal och skrift.
Vi arbetar för en jämn fördelning av kvinnor och män och ser gärna en spridning i etnisk och kulturell bakgrund bland våra medarbetare. Vi är övertygade om att mångfald leder till utveckling
Välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Kontaktpersoner på detta företaget
Hans O Andersson, tf avdelningschef
031-62 63 04
Martin Sandin, avdelningschef
031-62 81 87
SACO Maria Andersson Iseppi, ordförande
031-626408
Vision Mona-Lisa Rhodin, ordförande
031-626999
Ingela Norén Olsson, enhetschef
031-626237, 0707-626237
Kenneth Nyberg, enhetschef
031-626176, 0722-095033
Bjarne Nordahl, enhetschef
031-626290, 0707-626290
Anders Bengtsson, enhetschef
031626558, 0761062664
Catharina Löfgren, enhetschef
031-626252
Ann-Marie Lindell, avdelningschef
031-62 64 16