Kundansvarig

Arbetsbeskrivning

Kundansvarig

Till Dataservice, Servicekontoret. Sista ansökningsdag: 2016-08-21

Servicekontoret utgör kommunens interna basresurs för den administrativa och tekniska utförarverksamheten.
Vi är ca 340 anställda och arbetar under företagsliknade former inom bl.a. IT-service, redovisningsservice, löneservice, fastighetsservice och olika typer av anläggningsinriktade uppdrag. Leveranser av tjänster sker till kommunala förvaltningar och bolag, och förvaltningens verksamheter omsätter årligen 400 - 500 Mkr.

Dataservice underlättar vardagen med hjälp av värdeskapande IT för Borås Stads bästa.
Idag hanterar vi drygt 60 IT-tjänster till våra kunder på förvaltningarna i staden. Tillsammans hanterar vi nya och befintliga behov av tekniska lösningar som vi paketerar till IT-tjänster och levererar med stöd av SLA-avtal.
Vi arbetar i en modern Microsoft baserad miljö och vi sitter i trevliga lokaler vid Stadshuset.

Arbetsplats: Dataservice, Servicekontoret.



Anställningsvillkor: Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.


Arbetsuppgifter:
Som kundansvarig har du ett övergripande ansvar för våra leveranser till kund. I arbetet hanterar du nya kundbehov inom IT, håller i kundmöten samt följer upp vår leverans till kund. Du kommer exempelvis ta fram offerter, leverara förslag på IT-lösningar samt teckna SLA. Därtill följer du löpande upp beställningar och uppdrag tillsammans med våra kunder.I arbetet samordnar du uppdrag och utarbetar förslag till förbättringar av tjänster samt servicenivåer och följer upp kundnöjdhet.

Kvalifikationer:
Du har högskoleutbildning med IT-inriktning eller likvärdiga kunskaper förvärvade på annat sätt som arbetsgivaren bedömer motsvarande. Vidare har du erfarenhet av att arbeta i långsiktiga kundrelationer inom IT och god vana att hålla i kundmöten och skriva SLA. Det är meriterande om du arbetat med ekonomisk uppföljning och budget. Du har förmågan att skapa en helhetssyn och är en problemlösare. Du kan samordna och administrera både stora och små IT-uppdrag och har erfarenhet i att arbeta med uppföljning av kundnöjdhet.B-körkort är ett krav.

Som person är du strukturerad, positiv och van att finna lösningar och du har en har förmåga att skapa och upprätthålla goda relationer med kunder. Vi kommer fästa stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Upplysningar lämnas av tjänsteleveranschef Johan Hansson, tfn: 033-35 53 31. Fackliga företrädare nås via Borås Stads växel, 033-35 70 00.

Välkommen med din ansökan så snart som möjligt, dock senast 2016-08-21.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Borås Stad 1490
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal
  • Tillsvidare Tillträde snarast eller enligt överenskommelse
  • Publicerat: 1 juli 2016

Besöksadress

Se vår hemsida www.boras.se
None

Postadress

Stadsdelsförvaltningen Öster
1490, 50180

Liknande jobb


Integration Manager CRIBWISE

Integration Manager CRIBWISE

25 november 2024

IT ansvarig

IT ansvarig

21 november 2024

Nordic Process Automation Coordinator

10 oktober 2024

4 september 2024