Kundansvarig

Arbetsbeskrivning

IT-Leverantören levererar lösningar för IT, dokumenthantering och mötesteknik. Vi gör det på ett uppskattat sätt, genom att förstå kundens behov och paketera så det verkligen gör nytta och skillnad. Vi är totalt 38 personer och har kontor i Gävle och Östersund, där vi även erbjuder en drifthall för våra kunder.

Dina arbetsuppgifter:
Som Kundansvarig hos oss så ansvarar du för nybearbetning och vårdar/säljer till befintliga kunder. Genom aktiviteter och möten så kommer du att förstå deras verksamheter samt fånga eller upptäcka nya behov. Det bästa med tjänsten är att de flesta företag har behov inom något av våra områden. Ibland vet inte kunden om vilka möjligheter våra tjänster kan underlätta för deras verksamhet och det är där vi kommer in och hjälper våra kunder.
Rätt förpackat och levererat så har man en ny kund att utvecklas tillsammans med, som bäst nästan som ett partnerskap. Hela syftet är att skapa en lång relation som är lönsam för båda parter. Ibland startar den med en liten affär, men slutar med ett helhetsåtagande för hela IT-miljön.

För denna tjänst så behöver vi en person som ser möjligheter och gärna kreativt lagd då det gäller att hitta behoven hos kunden. Erfarenhet av kundmöten ser vi som ett krav.

Vi erbjuder ett fritt arbete och det största ansvaret är att skapa nya affärer samt utveckla befintliga kunder och att vara ambassadör för vårt företag enligt våra värderingar.

Ditt arbete präglas av att skapa goda långsiktiga relationer med hög servicenivå i fokus. Du kommer att tillbringa en stor del av din arbetstid hos potentiella kunder såväl som befintliga beställare. Tjänsten kommer att utgå från kontoret i Gävle och ditt arbete kommer att vara självständigt med eget kundansvar i nära samarbete med chef och medarbetare. IT leverantören erbjuder en stimulerande tjänst med hjälp av marknadens senaste lösningar och produkter inom IT, telefoni, kommunikation och dokumenthantering.


Din profil:
Vi söker dig som vill arbeta med kunden i centrum där du har möjligheten att paketera skräddarsydda koncept till kunden. För att passa i rollen bör du ha lätt att kommunicera på både svenska och gärna i engelska i tal och skrift. Är du dessutom kreativt lagd och intresserad av att följa utvecklingen inom kommunikation och teknik så är det meriterande.

Som person är du ambitiös och resultatorienterad med högt eget driv. Du motiveras av att skapa långsiktiga relationer med kunder och övriga i din omgivning. Andra egenskaper som vi värdesätter högt är att du bidrar med positiv energi och viljan att lära dig mer.
Det viktigaste för oss och tjänsten är att du är rätt person och har lätt för att ta och få kontakt med människor. Lika viktigt är förmåga att samarbeta och att fungera i team, en affär omfattar ofta fler individer från bolaget, leverantörer och även kundens personal.


Övriga förmåner:
Vi erbjuder ett fritt arbete i ett friskt nytänkande företag. Vi förändrar gärna och försöker hela tiden förbättra oss mot marknaden. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Vi har kollektivavtal som styr de generella villkoren, utöver detta har vi bl.a friskvårdspeng och utbildningsstöd.
Vi tillämpar fast lön samt bonus och provisionsbaserad lön. Vi ser gärna att våra anställda tjänar bra då det är en trygghet privat och mår man bra utanför jobbet så presterar man bra på arbetet.

Kontaktpersoner på detta företaget

Försäljningschef Tommie Blomstedt
026-280 51 00

Sammanfattning

Besöksadress

Ingenjörsgatan 18
Gävle

Postadress

Ingenjörsgatan 18
Gävle, 80293

Liknande jobb


Junior Account Manager

Junior Account Manager

21 december 2024

20 december 2024

Account Manager Media

Account Manager Media

20 december 2024

Sales Executive inom healthtech!

Sales Executive inom healthtech!

20 december 2024