Kundansvarig

Kundansvarig

Arbetsbeskrivning

Här kommer du att arbeta
Att jobba i energibranschen innebär att du får vara med och påverka morgondagens klimatsmarta samhälle och skapa framtidens energilandskap. En god arbetsmiljö är grundläggande i allt vi gör och säkerheten står alltid i centrum. Geab, som är en del av Vattenfallkoncernen, ska ge förutsättningar för ett hållbart Gotland och vi är fast beslutna att göra det möjligt att leva ett fossilfritt liv inom en generation. Klimatet är vår mest spännande utmaning inför framtiden. Tillsammans kan vi göra skillnad och vi behöver dig för att nå dit.


Din roll
Du kommer att vara en nyckelperson i att proaktivt bygga upp och förvalta dialog och interaktion med såväl privatkunder som företagskunder och våra samhällskontakter. För att säkra utformningen av framtidens elnät måste vi effektivt kunna hantera och möta de förväntningar som samhället och olika intressenter ställer på oss, och här är du som Kundansvarig en mycket viktig pusselbit för hela organisationen. Du kommer att ha en viktig roll i att stärka kundnöjdheten för alla våra kunder.




Dina arbetsuppgifter
Ansvara för Elnäts relation till befintliga kunder, inklusive kunddialog, fakturering och felanmälan.
Ansvara för relationen till Region Gotland och Länsstyrelsen på övergripande strategisk nivå.
Bevaka och analysera marknadens och kundernas utveckling, bistå i framtagandet av strategiska och taktiska planer så som Kundpolicy och Kundlöften.
Säkerställa att vi hela tiden förstår våra kunders behov och förväntan.
Att frågor och reaktioner från kunder hanteras på ett för kunden effektivt sätt.
Ansvara för reklamations- och skadeståndsärenden gällande mätfel, elkvalitét och nät.
Ansvara för Elnäts marknadsfrågor, varumärke och extern kommunikation, och därmed gränssnittet och samarbetet med Gotlands Energi ABs Marknadsfunktion
Ansvara för innehållet på hemsida.
Ansvara för Kundtjänst och därmed gränssnittet och samarbetet med Gotlands Energi ABs Kundtjänst



Vi söker dig som har
Har relevant högskoleutbildning alternativt gymnasieutbildning och långvarig yrkeserfarenhet inom kundnära roller.
Har bred kunskap och erfarenhet av att utveckla nya och förstärka befintliga kund- och intressentrelationer vilket resulterat i hög kundnöjdhet.
Har ett tekniskt intresse eller erfarenhet från energi- eller närliggande branscher då många frågor är av teknisk karaktär
Vidare kommer stor vikt läggas på dina personliga egenskaper och erfarenheter.
Vi värdesätter om du är initiativ- och handlingskraftig och alltid sätter kunden i fokus.
Du är en kommunikativ, positiv och utåtriktad person med god samarbetsförmåga.
Mycket god datorvana och digitalt arbetssätt.

Som person är du kommunikativ, initiativtagande och drivande och ger inte upp förrän du kommit vidare i samarbetet. Du är en relationsskapare som värdesätter dina nätverk och goda kontakter. Vidare har du en hög servicegrad, har lätt för att arbeta med andra och det är en självklarhet för dig att alla kunder och intressenter bemöts med intresse och engagemang som bidrar till att kundupplevelsen höjs och våra strategiskt viktiga frågor drivs framåt. Du är strategisk, affärsmässig, noggrann och har höga etiska värderingar. Viktigt är att du har utmärkta kunskaper i svenska såväl i tal som skrift, då det i tjänsten ingår många olika kontakter med intressenter, kunder och interna samarbetspartners. För att lyckas i rollen krävs att du har stark drivkraft, är engagerad och samtidigt är flexibel och lyhörd som person.


Vi erbjuder
Förutom att du får vara med och forma framtidens smarta energisamhälle erbjuder vi en arbetsplats med goda möjligheter till utveckling. Vi uppmuntrar dig som vill komma vidare och utforska nya områden inom företaget. På Geab jobbar olika yrkesgrupper och generationer sida vid sida. Vi utformar arbetsförhållanden och anställningsvillkor för att underlätta för medarbetare att kombinera arbete, privatliv och föräldraskap. Vi är övertygade om att mångfald och inkludering leder till nytänkande, förbättrade affärsresultat och ökat engagemang och vi strävar efter att representera mångfalden bland våra kunder och samhället vi verkar i.


Placeringsort
Tjänsten är placerad i Visby.


Kontakt
Vill du veta mer om tjänsten, kontakta rekryterande chef: chef Sara Wilhelmsson tfn 0498-285000. För mer information kring själva rekryteringsprocessen, kontakta rekryterare: Zanko Dasko, tfn 0702 532 896


Fackliga representanter är Staffan Sundström, Ledarna, tfn 0498-28 52 64, Jeanette Regin, Unionen, tfn 0498-28 50 22 och Patrik Malmquist, SEKO, tfn 072-575 65 38


Välkommen med din ansökan
Vi ser fram emot din ansökan senast den 19 mars 2021. I våra rekryteringsprocesser samarbetar vi med Human Resources Services inom Vattenfall. Urval och intervjuer sker efter slutdatum. Välkommen med din ansökan.


Att arbeta inom Geab innebär att arbeta med samhällsviktig infrastruktur. Därmed är många av våra tjänster säkerhetsklassade. Är denna tjänst säkerhetsklassad kommer säkerhetsprövning genomföras innan anställning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Kontaktpersoner på detta företaget

Torbjörn Ihse, Gruppchef Elnät Projekt
0498-28 52 56
Gruppchef Petra Westdahl-Lyander
0498-28 50 65
Funktionsansvarig Jan Pettersson
0498-28 51 05
Ann Redner, Gruppchef Mätning & Service
070-247 52 41
Lars Nordlander, Projektledare
0498-28 50 62
Ola Edman, Gruppchef Elnät Projekt
0498-28 50 61

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Gotlands Elnät AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 februari 2021
  • Ansök senast: 19 mars 2021

Besöksadress

Västra Törnekvior 4
None

Postadress

Västra Törnekvior 4
Visby, 62154

Liknande jobb


Social Media Manager på deltid

Social Media Manager på deltid

28 november 2024

Public Affairs Leader

25 november 2024

Public Affairs Partner

25 november 2024