OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Brinner du för försäljning och att skapa kundnytta? Är du intresserad av it och digitalisering? Just nu söker vi på Atea Västerås dig som vill jobba som kundansvarig med fokus på att utveckla vår affär tillsammans med våra kunder och fantastiska kollegor. Vi erbjuder dig en arbetsplats som präglas av medarbetare som brinner för att bygga Sverige med it, medarbetare som tar personligt ansvar och sätter laget före jaget. Vi kallar oss stolt för landslaget i informationsteknologi.
Din roll i laget
I rollen som kundansvarig på Atea i Västerås ansvarar du för att ge våra kunder Sveriges bästa kundupplevelse samt med att förmedla vår vision, att Atea ska vara The Place To Be (TP2B). Du är en viktig spelare i samspelet med kunder och interna stödverksamheter för att bidra såväl till kontorets som regionens utveckling och framgång. Atea Västerås söker nu en kundansvarig som tillsammans med kollegor och kunder tar kontoret in i framtiden, du erbjuds en utvecklande roll med stor variation i vardagen.
Din viktigaste uppgift i rollen är att utveckla, coacha och engagera kund och kundteam i att möta marknadens krav inom branschen tillsammans med våra interna mål för försäljning.
Vad söker vi hos dig
Du är en driven och kommunikativ person som bidrar till verksamheten med hög energi och stort ansvarstagande. Du har ett proaktivt förhållningssätt och söker lösningar i uppkomna situationer där du fungerar konstruktivt både på egen hand och i grupp. Du har en positiv inställning till förändring och du vill fortsätta utvecklas i din yrkesroll. Du är bra på att skapa relationer och ger ett förtroendeingivande och trovärdigt intryck. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
För att lyckas i tjänsten som kundansvarig behöver du ha följande erfarenhet och kunskap:
• Minst 5 års erfarenhet av försäljning i it-branschen
• Passion för försäljning och stor egen drivkraft samt kunskap om it och dess nytta för verksamheten
• Förmåga att förstå och föra strategisk dialog med kunden
• Förmågan att leda och utveckla kundteam
• Kunna uttrycka dig väl i både tal och skrift på svenska och engelska
Vårt erbjudande till dig
Hos oss är det alltid nära till beslut. Vi har en målmedveten satsning på coachande ledarskap och våra medarbetares personliga utveckling och hälsa. Vår kultur präglas av våra värderingar, en kultur där framåtanda, humor, kamratskap och ett visst mått av galenskap är helt naturligt. En kultur som gjort oss till Sveriges största leverantör av informationsteknologi och tillhörande tjänster.
Vi har alltid stora saker på gång. Vi gillar att utmana oss själva och går ofta vår egen väg. Vi gör det tack vare modiga medarbetare som sporras av stora mål. Vi har ett stort fokus på ansvarstagande utveckling och är stolta över att kunna påverka branschen globalt att agera mer hållbart.
Kontakta oss
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Maria Kolli, platschef, via maria.kolli@atea.se eller på 021 – 80 58 07.Tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Atea vill vara The Place To Be och därför värdesätter vi de kvalitéer som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Som ett kvalitativt led i vårt sedvanliga rekryteringsarbete genomgår våra slutkandidater en bakgrundskontroll, detta för att öka kännedomen om våra framtida medarbetare.
På Atea har vi möjlighet till ett hybrid arbetssätt där vi sätter kunden i fokus och arbetar utifrån verksamhetens behov samt våra egna som medarbetare. Det innebär att vi tänker till när vi väljer var vi ska jobba för dagen och
tror på att en kombination av arbete hos kund, på kontoret och på distans ökar hållbarheten, effektiviteten och arbetsglädjen.
Varmt välkommen med din ansökan!
Atea har samlat it-branschens största hjärtan och snabbaste hjärnor. Vi finns över hela Sverige och har över 2500 kompetenta medarbetare inom alla områden. Specialister som vet vad som krävs för att skapa konkurrenskraft inom exportindustrin, specialister som vet hur it kan bidra med bättre lärande i skolan, specialister som vet hur lokala företag kan växa med it, specialister som vill vara med och skapa vård och omsorg i världsklass.
Kontaktpersoner på detta företaget
Thomas Ingelström
046-163424
Martin Karlsson
Andreas Esteves
046-163418
Joel Svensson
046-163465
Hnerik Jarelv
036-34 82 90
Malin Carlsson
Robert Malmgren
08 -752 14 98
Peter Cadier
031-744 5183
Gabriella Norberg
060-14 94 83
Fredrik Vikström
+46 910 289809