OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Riksbyggen är ett kooperativt företag som utvecklar hållbara boendemiljöer. Vi är samtidigt en av Sveriges största fastighetsförvaltare med både bostadsrättsföreningar, företag och offentliga fastighetsägare som kunder. Som arbetsgivare erbjuder vi möjlighet till utveckling, delaktighet och inflytande. Oavsett vad du söker, vad du brinner för eller vad du vill uppnå står vår dörr öppen för dig. Välkommen in till en ny framtid på Riksbyggen.
I rollen som kundansvarig har du en central roll i vår kundorienterade organisation och huvudansvaret för den löpande dialogen med våra kunder som består av bostadsrättsföreningar och kommersiella kunder. Det är genom kundansvarigerollen som våra kunder får full tillgång till hela den breda fastighetskompetens som finns inom Riksbyggen.
Vad ska du göra?
Rollen som kundansvarig innebär att på ett affärsmässigt sätt stärka och utveckla befintliga kundrelationer. I nära samverkan med leveransorganisationen arbetar du målinriktat med att säkerställa kundnöjdhet och lönsamhet i uppdragen. Arbetet är omväxlande och socialt. Du kommer i stor utsträckning att ingå i team men också arbeta självständigt, ha stort eget ansvar och få stor frihet att på egen hand lösa de utmaningar du ställs inför i ditt arbete.
Med kunskap om kundens behov och intressen erbjuder du kundanpassade lösningar utifrån Riksbyggens totala tjänsteutbud och upprättar offerter och avtal. Du arbetar mot uppsatta försäljnings- och budgetmål och är ytterst ansvarig för intäkter och lönsamhet för dina kunder. Kundgruppen består av kundgruppschef samt sex lokalt utplacerade kundansvariga som tillsammans arbetar för att utveckla och driva arbetet framåt och för att nå marknadsområdets gemensamma intäkts- och kundnöjdhetsmål.
Du deltar även i kundteamsarbete och kundaktiviteter såsom temakvällar och mässor. I rollen kan även komma att ingå uppdrag som ledamot eller suppleant i bostadsrättsföreningarnas styrelser. Detta innebär att du får en rådgivande roll och får delta på vissa styrelsemöten som oftast är lagda kvällstid. Rollen som kundansvarig kan innebär visst arbete på kvällstid vilket kompenseras med en i övrigt flexibel arbetstid.
Vem är du?
Vi söker dig som känner en utmaning i att utveckla affären tillsammans med kunden utifrån deras behov. Några av dina mer framträdande egenskaper är att du tycker om att ta initiativ, du gillar utmaningar och att kunna påverka din omgivning. Som person drivs du av att skapa goda kundrelationer och göra lönsamma, långsiktigt hållbara affärer. Du är intresserad av människor och kommunicerar lätt med olika personer på ett förtroendeingivande sätt. Du är bekväm i vårt affärssystem samt en god administratör. Det är meriterande om du har erfarenhet av att driva avtalsförhandlingar.
Vi tror att du har arbetat ett antal år inom fastighetsbranschen och har erfarenhet av tidigare styrelsearbete. Extra meriterande är om du har dokumenterad erfarenhet av AFF-avtal, och har god förmåga att uttrycka dig väl i såväl tal som skrift.
Tjänsten kräver B-körkort och tillgång till egen bil. Placeringsort för tjänsten är Helsingborg men även arbete på andra orter inom marknadsområdet kan förekomma.
Riksbyggen strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Riksbyggen tillämpar provanställning.
Din ansökan skickar du till oss via https://www.riksbyggen.se/om-riksbyggen/jobb-och-karriar/lediga-tjanster/ senast den 2022-06-08. Urval sker löpande och tjänsten kan därför tillsättas innan sista ansökningsdatum, så sök redan idag!
Vid frågor kontakta kundgruppschef Tony Nordh, tony.nordh@riksbyggen.se.
Vi arbetar nära våra kunder och vi ser gärna att du i ditt jobb hos oss blir ledamot i någon av våra bostadsrättsföreningar.
Till rekryteringskonsulter, annonssäljare etc. Vi har redan beslutat vilka vi samarbetar med vid rekryteringar samt var vi vill synas. Vi undanber oss därför kontakt från försäljare i dessa frågor.