OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Särnmark är ett av Sveriges äldsta företag inom personlig assistans och grundades av nuvarande ägare 1992. Vi har Sveriges nöjdaste kunder i vår bransch för sjunde året i rad. Vi är ett värderingsdrivet bolag som lägger stor vikt vid individens engagemang och förmågor. Under de senaste åren har vi utökat våra affärsområden och Särnmark erbjuder idag våra kunder personlig assistans över hela Sverige, ledsagar- och avlösarservice i Stockholms stad samt rehabilitering av patienter på den spanska solkusten. Vi har idag över 3500 engagerade medarbetare över hela Sverige och i Spanien, som varje dag levererar vårt löfte ”ett bättre liv” till våra kunder.
Särnmark Assistans AB är ett stabilt företag som i år firar att vi jobbat med personlig assistans i 30 år. På Gotland har vi funnits sedan 2008. Nu söker vi ytterligare en kundansvarig till kontoret på Gotland som tillsammans med oss vill fortsätta jobba för att våra kunder ska få bästa möjliga assistans.
I rollen som kundansvarig har man ett helhetsansvar för ett antal assistanskunder och deras personliga assistenter där man agerar som ”spindeln i nätet”. En kundansvarig arbetar tillsammans med kunden för att utforma den personliga assistansen utifrån kundens behov, önskemål och gällande lagstiftning. I arbetsuppgifterna ingår bland annat att rekrytera och anställa personliga assistenter, ansvara för processen vid avslutande av anställning, ansvara för assistenternas arbetsmiljö, hantera kostnader som uppstår i assistansen, bevaka och planera kundens assistansekonomi mm.
I det dagliga arbetet råder en kundansvarig både kunder och assistenter i en mängd olika frågor. Kundansvarigs arbetsuppgifter kan exempelvis skifta mellan att hantera arbetsrättsliga frågor till att handleda personliga assistenter i sin yrkesroll. Rollen är komplex och mångfacetterad. Den ställer höga krav på självständighet och handlingskraft men den är även oerhört utvecklande, intressant och varierad. Ansvaret för bemanning och schemaläggning utgör en stor del av arbetet. Kundansvarig håller även i personalmöten, har medarbetarsamtal och bedömer utbildningsbehov för de personliga assistenterna.
I tjänsten ingår administration. Särnmark är skyldig att löpande dokumentera och redovisa sin verksamhet. Vi ställer höga krav på kundansvarigs förmåga att hantera detta. Kundfokus och hög servicenivå genomsyrar samtliga arbetsmoment i rollen, liksom uppgiften som arbetsgivare för de personliga assistenterna.
Vem är du
Vi söker dig som gillar ett omväxlande arbete med varierande arbetsuppgifter varje dag och som uppskattar att ha många olika kontaktytor. Du har adekvat utbildning och arbetslivserfarenhet av rollen som ansvarig inom personlig assistans eller liknande. Det är meriterande om du har erfarenhet inom aktuellt rättsområde och är insatt i LSS-lagstiftningen. Körkort är ett krav.
Genom ett coachande ledarskap arbetar du operativt och praktiskt för att få allt kring kundens assistans att fungera. Du har god förmåga att arbeta med flera olika saker samtidigt och att planera ditt arbete. Du har lätt för att förmedla dina förväntningar, är tydlig i din kommunikation, att ta beslut och att skapa resultat.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och att du är rätt person för att tillsammans med kunden leda de personliga assistenterna i deras arbete.
Övrigt
Tjänsten är en tillsvidareanställning, som inleds med 6 månaders provanställning. Du omfattas av kollektivavtal med avtalsmässiga trygghetsförsäkringar och pensionsavsättningar. Tillsättning 2022.11.01 eller enligt överenskommelse. Lönesättning sker enligt överenskommelse.
Särnmark är medlemmar i Diversity Charter och arbetar aktivt för att utveckla jämställda och jämlika avdelningar riktade till kvinnor och män, oavsett bakgrund och tillhörighet samt en arbetsplats fri från diskriminerande strukturer.
Ansökan
Intervjuer kommer att hållas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut, så vänta inte med att söka om du är intresserad.
För mer information om Särnmark besök www.sarnmark.se.
Vi undanber oss vänligt med bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Varmt välkommen med din ansökan!
I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd.
Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.
Särnmark Assistans är en servicepartner inom personlig assistans. Verksamheten startades 1992 av Mikael Särnmark och Cecilia Ekholm. Vi tror på individuella lösningar och på människans förmåga att göra egna prioriteringar. Vår ambition är att göra det möjligt för människor att bestämma över sina liv.
Kontaktpersoner på detta företaget
Särnmark Assistans Särnmark Assistans, Särnmark Assistans
Särnmark Assistans
HR-ansvarig Karolina Carrick
08-505 920 16
Carina Molin, Assistansrådgivare
072-0653699 eller 054-7773774
Carina Molin, Assistansrådgivare
072-065 36 99 eller 054-777 37 74