OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tillsammans klär vi Sveriges vardagshjältar.
Textilia erbjuder smarta, miljövänliga och kostnadseffektiva textilservicelösningar för kvalitetsmedvetna kunder inom vård och omsorgssektorn.
Det betyder att vi varje dag tvättar och levererar över 100 ton arbetskläder och textilier över hela landet och får många hårt arbetande människor att känna yrkesstolthet och värdighet mitt i en tuff verklighet.
Vi är ca 700 anställda, vi finns på åtta orter i Sverige och omsätter cirka 750 mkr per år.
Nu ska vi bli fler! Så vill du vara med och skapa högt affärsfokus tillsammans med våra kunder.
Då har vi tjänsten till dig.
Arbetsbeskrivning:
I rollen som Kundansvarig på Textilia ansvarar du för att strategiskt utveckla befintliga och nya kunder vilka huvudsakligen servas från produktionsenheten i Karlskrona. Detta innebär framförallt att driva ett kundnära samarbete och proaktivt erbjuda nya och kompletterande lösningar, detta genom att löpande analysera, sammanställa slutsatser och presentera rekommendationer till dina kunder. Du ansvarar för att utarbeta en strategisk plan för arbete med nöjd-kund-index (exempelvis omsättningshastighet och leveranssäkerhet) och försäljning samt driva olika kundutvecklingsprojekt löpande.
Du blir en del av ett ambitiöst och engagerat team som idag består av ytterligare en Kundansvarig samt chefer inom produktionsverksamheten. Tillsammans utgör ni den lokala ledningsgruppen på Textilia i Karlskrona. Du rapporterar till Textilias centrala Teamleder för Kundansvariga som är placerad på huvudkontoret i Örebro.
Kvalifikationer:
För att vara framgångsrik i rollen förväntar vi oss att du har erfarenhet och/eller utbildning inom kundrelationsarbete, kundutveckling eller liknande. Har du tidigare efarenhet av projektledning är detta meriterande. Vana av att arbeta i administrativa affärssystem. God kommunikativ förmåga i tal och skrift, både i svenska och engelska.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och söker dig som är serviceminded och har en förmåga att skapa långsiktiga relationer med nya och befintliga kunder. Du drivs av att arbeta mot och uppnå resultat och är en god kravställare och förhandlare i kontakt med kund
Rekryterings och bemanningsföretag undanbes att höra av sig.
VI STÅR FÖR ETT ÖPPET OCH MÅNGKULTURELLT SAMHÄLLE
På Textilia är vi stolta över många saker. Men vi är extra stolta över att vara en mångkulturell arbetsplats. Vi ser dagligen hur mångfald bidrar till en positiv utveckling - för individen, för Textilia som företag och för ett hållbart och öppet samhälle med plats för alla. Välkommen in i värmen.