Kundansvarig

Kundansvarig

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och skapa bättre förutsättningar för personer med funktionsvariationer? Tycker du om att arbeta i team? Vi söker dig som motiveras av att arbeta med människor, utveckling och vars hjärta klappar för omsorg.

Nu söker vi ytterligare en kundansvarig för vår avlösar- och ledsagarservice, till vårt kontor i Stockholm, Skarpnäck. Tjänsten är på 80% och du får gärna jobba som personlig assistent, avlösare eller ledsagare för möjlighet till heltid.

Hos oss arbetar du i ett team med kollegor som stöttar och guidar varandra i det dagliga arbetet. Vi strävar efter att ha ett professionellt och varmt klimat i vår arbetsgrupp där kunden alltid står i fokus. Vi strävar även efter att alla våra anställda, oavsett vad du jobbar med, ska ha en god arbetsmiljö och en bra och hållbar arbetssituation som gör att du trivs.

Om rollen

Du har ansvaret för helheten kring våra kunders ledsagning och avlösning. Som kundansvarig är du kontaktperson för kunden och närmsta chef för ledsagare och avlösare. I arbetsuppgifterna ingår bl.a. kontakt med kunder, social dokumentation, kvalitetsarbete och aktiviteter, rekrytering och bemanning, externa kontakter med kommunala handläggare, vårdnadshavare och gode män. I arbetet ingår det även att vid månadsbryt sköta administration kring lönerapportering.

I chefskapet gentemot medarbetare ingår t.ex. handledning och kompetensutveckling, medarbetarsamtal, konflikthantering och arbetsmiljöarbete. Med din kunskap och med ett personligt engagemang bidrar du till att skapa trygghet för våra kunder och till att våra assistenter känner arbetsglädje, stolthet och lugn i sin arbetssituation.

Om dig

För att lyckas väl i rollen har du tidigare erfarenhet av personalplanering och arbetsledning. Du har ett lösningsfokuserat förhållningssätt till ditt arbete och du gillar att ta initiativ och driva förändring som leder till förbättring och utveckling. I din roll har du kunskaper och förståelse kring ekonomi. Din kommunikativa förmåga är pedagogisk, lyhörd och effektiv. Lika så har du en god förmåga att planera, följa upp och utvärdera. Som person är du ödmjuk, prestigelös och brinner för att ge den bästa omsorgen till våra kunder.

Du ska inspirera dina medarbetare till nytänkande och utveckling och du skapar möjlighet för andra att ta mer ansvar och vara med och påverka beslut. Genom ditt ledarskap får du andra att vilja, våga och växa.

Du innehar B-körkort

Mer om tjänsten:

Tjänsten är på 80% och du får gärna jobba som personlig assistent, avlösare eller ledsagare för möjlighet till heltid. Vi tillämpar provanställning.

Tjänsten innebär en del resor för kundbesök (inom Stockholm) och arbete utanför kontorstid kan ibland förekomma, kväll eller helg.

Tillträde: Snarast enligt överenskommelse.

Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning.

Kollektivavtal: Vi har självklart kollektivavtal.

Om frågor och rekryteringen

Sista ansökningsdag 12 juni 2023, urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag - så vänta inte med din ansökan!

Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta VD Kristian Wedlin Kristian.wedlin@bonzi.se alternativt 08-588 926 00.

Vi tillämpar tester i denna rekrytering.

Om oss

Bonzi personligt stöd är ett företag som administrerar personlig assistans, boendestöd ledsagar- och avlösarservice. Vårt kontor finns i Skarpnäck. Vår värdegrund bygger på en humanistisk bas som speglar vår tro på människors förmåga att utvecklas i grupp och som individ. Friskvård ligger oss varmt om hjärtat, vilket vi på olika sätt sprider till såväl våra kunder som vår personal.

Hos oss finns idag bred kompetens i form av sjukgymnast, socionom, social omsorg samt medarbetare med tidigare ledarroller och duktiga administratörer.

En del av Team Olivia

BonZi ingår i koncernen Team Olivia. Team Olivia har utvecklats till ett ledande omsorgsföretag med att 50-tal etablerade bolag under lokala varumärken med drygt 200 verksamheter i Sverige, Norge och Danmark.

Läs mer om Team Olivia här: www.teamolivia.se (https://www.teamolivia.se/sv)

Kontaktpersoner på detta företaget

Verksamhetschef Anett Zian Nyhuus
0858892604

Sammanfattning

  • Arbetsplats: BonZi Personligt Stöd AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 maj 2023
  • Ansök senast: 12 juni 2023

Besöksadress

Skarpnäcks Allé 60
None

Postadress

None
SKARPNÄCK, 12833

Liknande jobb


Enhetschef Funktionsstöd/LSS

Enhetschef Funktionsstöd/LSS

24 november 2024

Enhetschef inom LSS och socialpsykiatri

Enhetschef inom LSS och socialpsykiatri

22 november 2024

22 november 2024