OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Vår verksamhet består av att dagligen leverera parkeringslösningar till boende, besökare och verksamma i Göteborg. Varje dag tar vi emot tiotusentals parkerande kunder och för att göra det enkelt och enhetligt för dom har vi samlat ca 70 000 parkeringsplatser under varumärket Parkering Göteborg. Parkeringsplatserna har olika markägare som gett oss förtroende att bedriva parkeringsverksamhet på deras mark, vi kallar dom då Affärspartners. Det möjliggör att fler kan använda våra digitala parkeringstjänster och vi kan använda stadens yta på effektivast möjliga sätt.
Som Kundansvarig kommer du att lära känna hela vår verksamhet och din vardag fylls av såväl externa som interna kontakter. Rollen är operativ vilket innebär samordning internt såväl som externt. I dina arbetsuppgifter ingår att du är affärspartners kontaktperson vid uppstart av nya områden och utveckling av befintliga. Att ta fram data ur Business Intelligens system och analysera tex beläggning, utfall och produktmix samt sammanställer rapporter. Löpande föreslå förbättringar och utveckling till affärspartnern gällande tex optimering och erbjudanden. Att du säkerställer att vi levererar enligt avtal, fattar beslut om åtgärder och förbättringar som ryms inom avtalet samt att vid behov av avtalsförändringar/förhandlingar föreslå förändringar. Du skapar förutsättningar för bolagets kundtjänst, drift och övervakning samt är lyhörd och förtroendeskapande. Du samarbetar med kunden för att effektivt engagera och introducera in i Parkeringsbolagets koncept. Samla ihop och beskriva affärspartners behov så att det kan tas vidare till utförare såväl om det gäller tekniska installationer, linjemålning eller IT utveckling.
Du kommer ingå i enhet marknad på avdelningen Marknad och Affärsutveckling. Enheten består av dig och 7 personer till som arbetar med den pågående affären.
I denna rekrytering samarbetar vi med Randstad. För ytterligare information kring tjänsten är du välkommen att kontakta vår rekryteringskonsult Simona Möller på simona.moller@randstad.se.
I följande rekrytering arbetar vi med löpande urval. Du är därför välkommen med din ansökan senast den 23 oktober 2023.
Ansvarsområden
Är affärspartners kontaktperson vid uppstart av nya områden och utveckling av befintliga
Ta fram data ur ur Business Intelligens system och analysera tex beläggning, utfall och produktmix samt sammanställer rapporter
Löpande föreslår förbättringar och utveckling till affärspartnern gällande tex optimering och erbjudanden
Säkerställer att vi levererar enligt avtal, fatta beslut om åtgärder och förbättringar som ryms inom avtalet samt att vid behov av avtalsförändringar/förhandlingar föreslå förändringar
Du skapar förutsättningar för bolagets kundtjänst, drift och övervakning samt är lyhörd och förtroendeskapande
Samarbetar med kunden för att effektivt engagera och introducera in i Parkeringsbolagets koncept
Samla ihop och beskriva affärspartners behov så att det kan tas vidare till utförare såväl om det gäller tekniska installationer, linjemålning eller IT utveckling.
Kvalifikationer
Högskoleutbildning eller motsvarande kunskaper som bedöms som relevanta för tjänsten
Erfarenhet inom liknande område som exempelvis kundservicemedarbetare eller förvaltare
Erfarenhet av att arbeta på ett proaktivt och faktagrundat sätt med kunderna
Bekväm att ta en diskussion samt förhandla
Vana att jobba med olika IT system och har god vana av Officepaketet
Erfarenhet av att analysera data samt sätta samman rapporter och presentationsmaterial
Som person är du lösningsfokuserad, tydlig, proaktiv och tillmötesgående. Du trivs i en roll där du får arbeta både operativt med små och stora frågor samtidigt som du behöver kunna se helheten och kunna tänka flera steg framåt. För dig är det självklart att tänka kund och din styrka är att kunna förstå och se det från slutkundens perspektiv. Du arbetar drivande för att nå de mål du har satt upp. Som person är du ödmjuk och inlyssnande samt är en coachande kollega som gärna delar med dig av dina kunskaper.
Om företaget
Göteborgs Stads Parkering är ett parkeringsbolag som ägs av Göteborgs Stad. Vi arbetar för att skapa en hållbar, tillgänglig och attraktiv stad för de som bor, arbetar och verkar här, men också för de som tillfälligt besöker oss. Under varumärket Parkering Göteborg har vi idag 71 000 parkeringsplatser, 1 600 ladduttag på parkeringsanläggningar och dagligen görs cirka 500 000 betalningar i vår betalningsapp och 7 000 betalningar i betalautomater.
Bolaget omsätter drygt 600 miljoner kronor och förvaltar parkeringsanläggningar till ett värde av drygt 2 440 miljoner kronor och vi är ca 90 medarbetare. Bolaget tillhör koncernen Lokaler, som består av koncernmodern Higab och Älvstranden utveckling och är en del av Stadshuskoncernen.
Parkering är en fråga som är viktig för många människor och är en pusselbit i det som kallas hållbar mobilitet. För att skapa det nu och i morgon behöver vi alla slags kompetenser.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044