Kundansvarig

Arbetsbeskrivning

Dreamwork

Om företaget
PostNord Logistics TPL är den ledande TPL operatören i Sverige. Våra tjänster innefattar intransporter, tulltjänster, lagerhållning, varuförädling, plock av beställningar och distribution. Vi finns på fyra orter i Sverige: Jordbro, Norrköping, Göteborg, Helsingborg samt Köpenhamn och har en sammanlagd lageryta på ca 320.000 m². Våra kundsegment är bland andra dagligvaror, alkoholhaltiga drycker, bygg och trädgård, läkemedel och hygien, konfektion, elektronik och däck. Vi erbjuder även kompletta logistiklösningar för e-handeln.

Mer om tjänsten
Nu söker vi dig som vill utvecklas i ett företag. Som kundansvarig är din främsta uppgift att vårda och utveckla kundrelationer samt att skapa och bibehålla en hög kundnöjdhet. Detta gör du genom att engagerat och resultatinriktat och med fokus på service hålla löpande kontakt med dina kunder genom samtal och möten. Du ansvarar för planering, samordning och uppföljning av den dagliga produktionen samt hanterar och följer upp bokningar av transporter och leveranser. Naturligtvis ansvarar du också för eventuella reklamationer. Viss fakturering och fakturahantering ingår även i din roll; du kommer ansvara för att följa upp så att transportörernas fakturor stämmer överens med aktuella bokningar. Du kommer även att upprätta och gå igenom debiteringsunderlag till fakturering.

I din roll ingår att vara analytisk och arbeta aktivt med att skapa rutiner som utvecklar och förbättrar arbetsprocesserna. Du arbetar även löpande med att ta fram och redovisa statistik. Du är en prestigelös lagspelare som trivs att arbeta resultatinriktat med utgångspunkt i företagets bästa och förstår att goda interna relationer är en av huvudnycklarna för att nå de gemensamma målen.

Din profil
Som kundansvarig har du en utpräglad känsla för service framförallt gentemot företagets kunder men också internt. Du är en driven och engagerad person som trivs i en föränderlig miljö och och med många bollar i luften samtidigt. Du har lätt för att kommunicera och är lyhörd för kundens önskemål och behov. Det är också viktigt att du är ordningssam.

Vi söker dig som har längre erfarenhet av service och kundkontakter varav minst 3 års erfarenhet av logistikbranschen. Meriterande är tidigare erfarenhet som kundansvarig, och ytterligare meriterande är vana av administrativt arbete. Du som söker har minst gymnasiekompetens men också gärna en högre utbildning inom handel, service eller logistik. Du hanterar Powerpoint och arbetar obehindrat i Excel och Word och kommunicerar flytande på såväl engelska som svenska, i både tal och skrift.


Ansökan
Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan på vår hemsida www.dreamwork.se snarast möjligt, då urvalsprocessen sker löpande.

Om Dreamwork
Är man inte en av de stora elefanterna måste man vara lite bättre och ge lite mer. Varje gång. Det är lite jobbigare men ack så mycket roligare. Vi vet, för de flesta av oss har tidigare arbetat hos de största. Sedan 2006 bygger vi ett nytt och annorlunda bemanningsföretag, som just nu är det snabbast växande i Sverige.
Dreamwork har idag ca 300 anställda varav 50 internt. Vi har över 800 personer i våra omställningsprogram och finns på tolv platser i Sverige och har en CV-databas med över 500 000 kandidater. Våra garantier är marknadens bästa och vi har en målsättning att vara branschens trevligaste arbetsgivare. Dreamwork erbjuder tjänster inom rekrytering, bemanning och omställning. Våra kunder finns inom såväl privat som offentlig sektor och omfattar både mindre och större företag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jenny Persson
042-176608
Frida Ellingsen
0470-745554
Jenny Sini
046-460 23 02
Jenny Sini

Frida Ellingsen
0470-74 55 54
Mahlin Glyré

Måns Persson
0761-45 27 10
Mahlin Glyré
042 - 17 66 11
Patrik Staaf
042-176618
Annika Sjöberg
08-446 47 09

Sammanfattning

Besöksadress

Drottninggatan 1, Helsingborg
None

Postadress

Birger Jarlsgatan 10
Stockholm, 11434

Liknande jobb


Customer Success Manager!

Customer Success Manager!

29 november 2024