Kundansvarig

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu ett flertal kundansvariga till vårt huvudkontor i Stockholm. Du som söker tjänsten ska ha erfarenhet inom personlig assistans och vara utbildad socionom.

Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbetat som kundansvarig tidigare inom personlig assistans. Det är viktigt att du kan arbeta i ett kvalietsledningssystem och har kunskap inom lagar och förordningar inom LSS. Du ska ta ansvar för ett flertal kunder och deras assistansgrupper.

Kort beskrivning av dina arbetsuppgifter:

Kundansvariges närmsta chef är kontorschef men i arbetet ingår att ha löpande kontakt med ekonomi, och kvalitetschef. Kundansvarig är ansvarig för assistansen hos ett flertal kunder och har som uppgift att fungera som länk mellan dels kund, arbetsledaren och dennes personliga assistenter dels Livihop som företag för att se till att våra rutiner följs.

Arbetsmiljö
* Ansvara för att rutiner införs vid uppstart av uppdrag och utvärderar och följa upp löpande.
* Tar emot avvikelser Lex Sarah, tillbud, avvikelser rapporterats till Kontorschef.

Ekonomi
* Skickar in eventuella utlägg till Ekonomichef.
* Ansvarar för att budget följs upp och rapporterar till Ekonomichef.
* Löneunderlag till Ekonomichef

Kunder

* När Kundansvarig har fått en ny kund är det dennes ansvar att det finns en aktuell genomförandeplan, och att vi ständigt följer upp och reviderar den
* Utvärdera assistansen löpande
* Skicka ut FK räkningar till kund
* Skapa rutiner tillsammans med kund/arbetsledare vid start av uppdra
* Ansvara för att en riskanalys utförs vid uppstart samt följs upp.

Personal
* Ansvara för rekrytering, introduktion, utbildning, möten.
* Skickar kopia på avtal till FK vid nyanställning
* Ansvar att tidrapporter skickas in till FK, vid eventuella avvikelser rapporteras in till Kontorschef.

Schema
* Ansvarar för att schemat följer ATL och gällande kollektivavtal.
* Att nytt schema för nästa period aviseras i tid för regler kollektivavtal


Eftersom du kommer besöka dina kunder ofta är det viktigt att du har körkort.

Jobbet kräver att du även kan jobba under helgerna enligt fastlagt jourschema.

En självklarhet är att du som söker arbetet tar med ett utdrag från belastningsregistret vid en eventuell anställningsintervju.

Livihop AB arbetar för assistansberättigade barn, ungdomar och vuxna i hela landet. Företagets målsättning är att vara Sveriges mest professionella assistansbolag. Omtanke, ansvar, kompetens, engagemang och förtroende är våra kärnvärden och genomsyrar vårt arbetssätt.

Vi satsar mycket på personalvård och våra medarbetare har några av branschens bästa löner och förmåner.

Livihop var ett av dem första assistansbolagen som har blivit godkända av Socialstyrelsen att bedriva verksamhet inom personlig assistans. Vi har kollektivavtal och är medlem i Vårdföretagarna. Läs mer på www.livihop.se

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor

Kontaktpersoner på detta företaget

Jonny Burman
0841051260 070-5213090
Jonny Burman

Kundansvarig Claudio Palacios
0762-322749
Robert Palm
0841043292 08-41043292
Jonny Burman

Carl Auer
0841051260 08-41051260
Kundansvarig Claudio Palacios
0841051260 0762-322749
Malin Tered
076-212 78 85 076-2127885
Jill Ericson
0729620476
Kundansvarig Claudio Palacios
0762-322749 0762-322749

Sammanfattning

  • Arbetsplats: LIV IHOP AB STOCKHOLM
  • 5 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 30 januari 2014

Besöksadress

Primusgatan 18
STOCKHOLM

Postadress

Primusgatan 18
STOCKHOLM, 11262

Liknande jobb


Resurs till Björkdungens föräldrakooperativ

24 november 2024

24 november 2024

24 november 2024

Spansktalande Personlig Assistent Sökes

24 november 2024