OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
För Aspias räkning söker vi nu efter en Kundansvarig till deras kontor i Kristianstad.
Som Kundansvarig lägger du en del av din tid på tillväxt och affärsutveckling samt införsäljning av Aspias tjänster inom redovisning.
Arbetsbeskrivning
Som Kundansvarig på Aspia får du även rollen som uppdragsansvarig och ansvarar för ett antal kunder och uppdrag. Du arbetsleder och coachar ditt team, vanligtvis bestående av 1-2 konsulter per uppdrag, samt arbetar med rådgivning gentemot Aspia:s kunder i regionen.
Arbetsuppgifterna fördelas enligt nedan.
- Ca 20-30% av tiden med marknadsorienterade frågor. Du planerar själv ditt arbete och sälj- marknadsinsatser kan variera över tid.
- Uppdragsansvar med ansvar för dina uppdrag och för teamets leverans och kvalité.
- Rådgivning gentemot egna kunder
- Vidare ansvarar du som KA för arbetssätt, processer och har ett övergripande ansvar för att man arbetar effektivt i uppdragen samt håller sig uppdaterad avseende lagstiftning och regelverk inom redovisningsområdet.
Kompetensprofil
Vi söker en sälj- och marknadsorienterad person som trivs med att skapa relationer, medverka och hålla i kundbesök och som på egen hand har förmåga att dra in nya kunder och starta upp uppdragen. Det är därför viktigt med kontaktnät eller vilja att skapa sig ett kontaktnät i Kristianstadsregionen.
Primärt efterfrågas erfarenhet av arbete med ekonomisk rådgivning men även bokslut, deklarationer mm. I rollen som KA förväntas man ha erfarenhet av att självständigt kunna upprätta och genomföra månads- kvartals och årsbokslut samt upprätta årsredovisningar. Vidare ska du ha erfarenhet av och kunna göra periodiseringar samt ha upprättat deklarationer, gärna åt både privatpersoner och företag. Vi ser gärna att du har erfarenhet av andra bolagsformer än aktiebolag.
Du har flerårig erfarenhet som redovisningskonsult eller Revisor alternativt erfarenhet av konsultroll med erfarenhet av arbete med rådgivning och affärsservice gentemot små och medelstora företag.
Personliga egenskaper
Vi söker dig som är driven, utåtriktad och lösningsorienterad. Du ska ha förmågan att bygga relationer och nätverk både internt och externt. Du ska vara noggrann och strukturerad och nyfiken på ny teknik.
Mer information
Du erbjuds
Vårt mål på Aspia är att ge dig som medarbetare den bästa tiden i din karriär och vi är måna om att privatliv och arbetsliv ska fungera. Hos oss får du arbeta med frihet under ansvar och flexibel arbetstid, samt kollektivavtal och bra förmåner. Vi tycker att det är viktigt att du känner dig stimulerad i din roll och arbetar därför strukturerat med medarbetarsamtal där du sätter mål och planer för din utveckling. Sist, men inte minst, får du ett härligt gäng kollegor med bred kompetens i ett socialt arbetsklimat!
För mer information om rollen, kontakta rekryteringskonsult Göran Lindahl på 070-972 88 00. Urval sker löpande.
Om företaget
Aspia är ett nytt varumärke på en unik resa. Hos oss ges du den ovanliga möjligheten att vara med och utveckla en verksamhet som är marknadsledande redan från start. Vi har 70 kontor runt om i landet och 1 450 medarbetare som hjälper våra kunder att förverkliga sina drömmar - genom att ge dem möjlighet att göra det de är bäst på.
Aspia levererar redovisning, lönehantering, rådgivning och en mängd andra företagsnära tjänster. Men vi vågar också vara den innovativa nytänkaren som utvecklar nya tjänster i en annars ganska traditionell bransch. Tillsammans leder vi marknaden mot ett enklare, bättre, lönsammare företagande.
Vi jobbar i en inkluderande, rolig och kreativ miljö, där vi tar gemensamt ansvar, ofta arbetar i team och satsar mycket på varje medarbetares utveckling. Därför kan Aspia mycket väl, redan från start, vara det bästa stället att jobba på för dig som tycker om att förverkliga drömmar. www.aspia.se.