Kundansvarig Bolån, Malmö

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi nya kollegor till vår bolånesatsning inom den svenska organisationen.

Affärsområde Bolån startades upp under hösten 2021. På avdelningen hjälper vi våra potentiella kunder med att finansiera ett bostadsköp eller refinansiera ett befintligt bolån. Som Kundansvarig Bolån kommer du via våra digitala kanaler arbeta personligt i kundbemötandet och ansvara för att hjälpa kunder genom hela vår bolåneprocess:

• Hantera inkommande lånelöftes- och låneansökningar digitalt och via telefon
• Kontakta potentiella kunder och erbjuda de personlig service genom bolåneprocessen
• Göra kundanalyser utifrån kreditgivarens rutiner och regler samt inhämta underlag som krävs för att vår kreditgivare ska kunna fatta ett kreditbeslut
• Presentera kreditavtal och säkerställa att dessa signeras enligt tidplan för finansieringen
• Ansvara för administration och uppföljning av befintliga kunder

Då du kommer ingå i en nystartad enhet kommer du även arbeta aktivt med att utveckla vår bolåneaffär genom att kontinuerligt reflektera och förmedla förbättringsförslag. Du kommer, tillsammans med kollegorna i ditt team, arbeta sälj- och kundfokuserat för att nå och överträffa de förväntningar som är upprättade.

Vi erbjuder dig

Du kommer att få vara del i ett glatt och mycket kamratligt gäng och dessutom få möjligheten att vara en del av Ikano Banks tillväxtresa inom bolån. Du kommer också att vara delaktig i ett nytt bolånesamarbete där man värdesätter nytänkande och vill utmana storbankerna. Du får en unik möjlighet att vara med på vår nystartade resa som kommer att förändra den svenska bolånemarknaden.

Är du rätt person för oss?

Du har ett genuint intresse av att göra affärer och är nu redo att ta nästa steg i din karriär. För att lyckas i denna roll är du resultatfokuserad och har ett högt kvalitetstänk med kunden i fokus. Din goda arbetsmoral och starka prestationsfokus hjälper dig att leverera enligt uppsatta mål. Självklart ska du vara en god och omtänksam arbetskamrat. Vidare har du en professionell och serviceinriktad attityd och förstår att balansera mellan försäljning och handledning, då besluten som kunden tar är viktiga för deras privatekonomi. Höga ambitioner, stark vilja och energi driver dig framåt och du är skicklig på att skapa relationer och förtroende.

För tjänsten så krävs det att man innehar SwedSecs licens för bolån och att man praktiskt har arbetat med bolån tidigare. Du bemästrar svenska och engelska i tal och skrift utan hinder.

I denna tjänst kommer du att rapportera till Team Manager, Bolån.

Bli en del av oss – tillsammans hittar vi bättre vägar framåt!

Varmt välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev.

Rekrytering och urval sker löpande. Vid frågor gällande tjänsten vänligen kontakta rekryterande chef Håkan Lindstrand, hakan.lindstrand@ikano.se , 0735-187666

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ikano Bank AB Sweden
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 februari 2022
  • Ansök senast: 27 februari 2022

Liknande jobb


Kundtjänstrådgivare

Kundtjänstrådgivare

23 november 2024

22 november 2024