OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
HSB Mölndal är ett kooperativt bostads- och förvaltningsföretag med verksamhet i Mölndals stad. Vårt uppdrag är att tillsammans med medlemmarna skapa det goda boendet. Förvaltningen omfattar ca 4 500 lägenheter i bostadsrätt och ca 240 lägenheter i hyresrätt samt kommersiella lokaler. Idag är vi 25 anställda och kontoret finns i trevliga lokaler på Torggatan 1 B i Mölndal.
Arbetsuppgifter och vem vi söker
Som kundansvarig brf-ekonom hos HSB Mölndal kommer du att ansvara för ett tjugotal bostadsrättsföreningar, där du arbetar med löpande bokföring, skatter, deklarationer, lånehantering, arvoden, utlägg, budgetarbete och bokslut. Det löpande ekonomiarbetet sker i Agresso och årsboksluten görs i Capego.
Då du i din roll har en rådgivande funktion i ekonomiska frågor mot dina kunder söker vi dig som förstår vikten av service och som är kommunikativ och pedagogiskt lagd. Vidare är du en initiativtagande lagspelare som är noggrann i ditt arbete och håller dina deadlines. Du är inte främmande för att hugga i där det behövs.
Vi söker dig med eftergymnasial utbildning inom ekonomi och med några års erfarenhet av löpande bokföring och bokslutsarbete. Erfarenhet från fastighetsbranschen är meriterande. Goda kunskaper i svenska är ett krav och du behöver även känner dig trygg i engelska.
Ytterligare information om tjänsten
Tjänsten är på heltid med flexibla arbetstider. Önskvärd start är i september och du kommer under de första sex månaderna vara anställd SJR-konsult. Därefter är ambitionen att anställningen går över till HSB Mölndal.
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Amanda Karlsson på 076-647 16 53. Då det är semestertider kommer urval och intervjuer ske tidigast under vecka 33-34. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut.
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.
Varmt välkommen med din ansökan!
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.
Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.
SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.
För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Vinnersten
Magnus Mellborg
Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke
Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88