OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tjänstebeskrivning & erbjudande
Är du en strukturerad, driven och ambitiös ekonom? Drivs du av att ge bästa möjliga service och knyta långsiktiga relationer? Då kan du vara personen vi söker:
Om tjänsten
Vi på Bredablick fortsätter vår tillväxtresa och behöver därför förstärka vår avdelning. Du kommer tillhöra ett team på cirka 15 kollegor som tillsammans levererar kvalitativ kundservice. I din roll som kundansvarig ekonom kommer du vara företagets ansikte utåt mot kunderna, vilket till största del är bostadsrättsföreningars styrelser, samt primärt agera ekonomisk rådgivare. Ditt uppdrag består främst av att uppnå och upprätthålla långsiktiga kundrelationer och hantera kundernas ekonomi.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att omfatta:
• Ett helhetsansvar för 25-30 bostadsrättsföreningar
• Att upprätta årsredovisning, budget och kvartalsrapporter till kund
• Att agera specialist mot kund genom rådgivning kring till exempel räntor, kostnadseffektivitet, lån, medlemsfrågor, lokaler och avtal
• Är behjälplig vid fastighetsrelaterade frågor
Personprofil
Som person är du serviceinriktad, du är duktig på att fånga upp kunders behov och intressen och har en förmåga att hjälpa andra. Vidare krävs det att du är uppmärksam på detaljer i ditt arbete och säkerställer en hög kvalité. Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt och kan sätta upp egna och förhålla sig till redan satta tidsramar och deadlines.
Rollen ställer krav på att du har en egen drivkraft att utveckla både dig själv och verksamheten där du självständigt kan se vad som behöver göras i det egna arbetet, välja arbetsmetod och fatta nödvändiga beslut för att driva arbetet framåt.
Vi söker dig som har:
• Grundläggande kunskaper inom redovisning. Du har en god förståelse för uppbyggnaden av en årsredovisning och kontoplan.
• Vana av kundservice
• God systemvana, då du kommer arbeta i flertalet olika system
• Goda kunskaper i svenska i både tal som i skrift. I övrigt har du en god kommunikativ förmåga
Har du erfarenhet från fastighetsbranschen eller styrelsearbete inom bostadsrättsföreningar ses det som meriterande.
Övrigt
Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid, tillsvidare med 6 mån provanställning
Arbetstider: Främst kontorstider men möten med styrelser kan ske under kvällstid genom deltagande vid bl.a. stämmor och budgetmöten
Placering: Malmö
Skicka in din ansökan genom att trycka på ”ansök”. Om du har några frågor är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Jesper Wahlgren, jesper.wahlgren@performiq.se
Ansök redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.
Välkommen med din ansökan!
Företagspresentation
Vi ser om ditt hus! Bredablickgruppens ambition är att vara en heltäckande partner inom fastighetsbranschen. Vi består av bland annat de tre bolagen: Bredablick Förvaltning, Bredablick Facility Services och Sustend. Denna roll är för Bredablick Förvaltning och mer specifikt avdelningen Ekonomisk Förvaltning.
Med en stark tillväxtorienterad kultur är vi ett bolag som växer kraftigt år för år med en arbetsmiljö som präglas av entreprenörsanda och driv. Vi erbjuder en resa fylld med spännande möten, lärorika uppgifter och där stor möjlighet ges att bidra till företagets utveckling. Läs mer på Bredablicks hemsida, www.bredablickforvaltning.se
Om PerformIQ
PerformIQ är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med en unik profil. Vi erbjuder personal med bakgrund inom idrotts- och föreningslivet kombinerat med utbildning och arbetslivserfarenhet. Genom idrotten har våra konsulter utvecklat prestationshöjande egenskaper och därmed skapat rätt verktyg för att lyckas bättre i arbetslivet.
Kontaktpersoner på detta företaget
Åsa Almgren
073-353 75 14
Caroline Palm
Henrik Petré
Carl Henrik Monsén
Lina Beaman
Åsa Almgren
Edvard Sjöberg
073 353 75 13
Christian Simon
Henrik Petré
Hanna Mattsson
0733-53 75 17