OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om oss
Vi ser om ditt hus! Bredablickgruppens ambition är att vara en heltäckande partner inom fastighetsbranschen. Vi består av bland annat de tre bolagen: Bredablick Förvaltning, Bredablick Facility Services och Sustend. Denna roll är för Bredablick Förvaltning och mer specifikt avdelningen Ekonomisk Förvaltning
Med en stark tillväxtorienterad kultur är vi ett bolag som växer kraftigt år för år med en arbetsmiljö som präglas av entreprenörsanda och driv. Vi erbjuder en resa fylld med spännande möten, lärorika uppgifter och där stor möjlighet ges att bidra till företagets utveckling. Läs gärna mer om oss och vår historia här! (https://bredablickgruppen.se/om-oss/)
Om tjänsten
Vi fortsätter vår tillväxtresa och behöver därför förstärka vår avdelning. I din roll som Kundansvarig ekonom kommer du vara företagets ansikte utåt mot våra kunder, vilket till största del är våra bostadsrättsföreningars styrelser och primärt agera ekonomisk rådgivare. Ditt fokus i rollen är att uppnå långsiktiga kundrelationer och ge våra föreningar de bästa möjliga förutsättningarna för en framtida ekonomisk trygghet.
I ditt dagliga arbete innebär det att du:
- Har helhetsansvaret för 25-30 bostadsrättsföreningar
- Upprättar årsredovisning, budget och kvartalsrapporter till kund
- Agerar specialist mot kund genom rådgivning kring bl.a. räntor, kostnadseffektivitet och ramavtal
- Är behjälplig vid fastighetsrelaterade frågor
Vi söker dig som
- Har grundläggande kunskaper inom redovisning. Du har en god förståelse för uppbyggnaden av en årsredovisning och kontoplan.
- Har en god vana av kundrelationer
- Har mycket god systemvana, då du kommer arbeta i flertalet olika system
- Har mycket goda kunskaper i svenska, i såväl tal som i skrift. I övrigt har du en god kommunikativ förmåga
Har du dessutom erfarenhet från fastighetsbranschen ses det som meriterande
Som person är du
- Serviceinriktad: Du är duktig på att fånga upp kunders behov och intressen, du har en vilja och förmåga att hjälpa andra
- Noggrann: Du är uppmärksam på detaljer i ditt arbete och säkerställer en hög kvalité
- Strukturerad: Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Kan sätta upp egna och förhålla sig till redan satta tidsramar
- Självgående: Kan självständigt se vad som behöver göras i det egna arbetet, välja arbetsmetod och fatta nödvändiga beslut för att driva sitt arbete framåt.
Övrig information
- Placering: Helsingborg.
- Arbetstid: Främst kontorstider men för möten med styrelser kan arbete ske under kvällstid genom deltagande vid bl.a. stämmor och budgetmöten
- Omfattning: Heltid, tillsvidare med 6 mån provanställning
- Start: Enligt överenskommelse, önskvärt så snart som möjligt
Låter det intressant? Vi ser fram emot din ansökan! Du skickar in genom att klicka på "Ansök tjänst" här nedan. Du skickar in CV och besvarar ett antal urvalsfrågor. Vi tar för denna process inte emot personligt brev. Vidare i processen följer ett test, telefonavstämning och två intervjuer.