OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
PBK startade sin verksamhet 1992 och är idag ledande leverantör i Norden inom outsourcing av ekonomiprocesser.Bolaget specialiserar sig på effektiv hantering av stora transaktionsvolymer, exempelvis hantering av utgående fakturor, leverantörreskontra samt hantering av tidrapportering och löner.Produktionsprocesserna har högt teknikinnehåll och bolaget levererar lösningar för ekonomifunktionen för alla typer av företag och i de flesta branscher.Tjänsterna bildar tillsammans ett helhetskoncept som ger uppdragsgivaren tillgång till en - helt eller - delvis outsourcad ekonomifunktion.Idag levererar bolaget ekonomiprocessor till företag i Norden och norra Europa, och har en omsättning på närmare 90-100 Mkr per år och cirka 80 medarbetare, varav ett drygt tiotal i utomlands.Arbetsbeskrivning PBK Outsourcing söker Dig som vill arbeta som kundansvarig ekonomiassistent på avdelningen leverantörsfakturaservice.Dina arbetsuppgifter innebär hantering av fakturor och upprätthållande av den dagliga kontakten med kunderna.I tjänsten ingår det att förbättra och ifrågasätta kunden och avdelningens nuvarande rutiner för att effektivisera PBKs tjänster.I hanteringen av fakturorna ingår det bl.a granskning och kvalitetskontroll, flödesbestämning, matchning i inköpssystem, kontering, betalningar och allmänt leverantörsreskontraarbete.Avdelningen hanterar PBKs kunders leverantörsfakturor i digital form.Dina kontaktytor är kunden, redovisningsavdelningen samt medarbetarna på den egna avdelningen leverantörsfakturaservice, där det idag arbetar ca 8-10 personer.Som person är Du flexibel eftersom teamet täcker upp för varandra i olika lägen.Tjänsten ställer höga krav på att Du kan föra Dig väl hos kunder.Resor i tjänsten kan förekomma.Krav Vi söker Dig som har gymnasieexamen med företrädesvis ekonomisk inriktning.Du ska ha erfarenhet av hela flödet från registrering till fakturabetalning.Erfarenhet från sommarjobb kan vara tillräckligt, med förutsättning att det finns kunskap i hela flödet dvs.bankgiro, postgiro och utland.Erfarenhet av leverantörsreskontra, redovisning och workflowsystem ser vi som ett krav.Även kunskap i debet/kredit (redovisning) samt Officepaketet är ett krav.Du har ett affärsmässigt sinne och är kvalitetsmedveten.Som person är Du kreativ, stresstålig och har lätt för att samarbeta.Vi förutsätter att Du håller en god kvalitet i det engelska språket i tal och skrift. Skicka dock in Din ansökan snarast då vi går igenom urvalet löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut.Intresserad?Denna rekrytering görs i samarbete med Academic Work Rekrytering.För att söka denna tjänst, registrera eller uppdatera Ditt CV på vår hemsida www.academicwork.se och sök tjänsten via platsannonsen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Jennifer Smith
08-56 24 4821
Rekryteringskonsult Maria Salling
Katarina Malm
Maria Salling
Rekryteringskonsult Maria Salling
Rekryteringsadministratör Katarina Malm
08-562 467 42
Maria Salling
+46 8 522 576 20
Katarina Malm
08-562 467 42
Katarina Malm
Maria Salling