Arbetsbeskrivning
Välkommen hem!
På SBC förstår vi att ett hem är mycket mer än fyra väggar. Det är en plats där liv byggs, minnen skapas och drömmar uppfylls. Det är därför vi strävar efter att vara ledande inom vår bransch – att tillhandahålla säkra och trygga hem för människor.
Det är våra kunniga medarbetare som är drivkraften bakom vår framgång. Vi strävar efter att skapa en gemenskap av människor som delar värderingar om samverkan och kundservice.
Så om du letar efter ett jobb där du kan sätta dina kunskaper i arbete – Välkommen hem!
Ditt jobb och ansvarSom Kundansvarig Ekonomisk Förvaltare på SBC arbetardu med ett gediget kundfokus och är en del av vårt expertteam. I rollen får du ett stort ansvar med en egen kundportfölj av SBC kunder. Du vägleder och hjälper våra kunderi olika slags fastighetsekonomiska frågor genom rådgivning och analyser. Du har god kunskap och förmåga att vara en trygg punkt i kundernas vardag ochdu strävar alltid efter att ge en utmärkt kundupplevelse.
Du kommer att arbeta brett inom fastighetsekonomi med frågor inom löpande redovisning, lån och budgetering. Detta kombinerar dumed att ha en väldigt kundnära roll och alltid strävar efter att erbjuda en utmärkt kundservice.I arbetet ingår omförhandlingar av avtal samtutbildning till styrelser inom bostadsrättslagar, våra digitala verktyg och ekonomi samt sitta ordförande vid föreningsstämmor.
Huvudsakliga arbetsuppgifter Kundansvarig ekonomisk förvaltare för SBC kunder.
Ekonomisk rådgivning och stöd till styrelser.
Löpande redovisning och avstämningar.
Bokslut och deklarationer.
Budgetarbete.
Ekonomisk rapportering.
Genomföra stämmor och budgetmöten för kund.
Ekonomiska analyser.
Låneupphandlingar.
Administrativa uppgifter kopplade till ansvarsområdet.
Utbilda och onboarda styrelser inom bostadsrättslagar, ekonomi och digitala verktyg.
Omförhandlingar.
Detta har du
Vi ser att du har ekonomisk bakgrund, både i arbetslivserfarenhetoch akademisk. Du innehar en god pedagogisk och kommunikativ förmåga som du kombinerar med din ekonomiska expertis. Du har erfarenhet av att arbeta meddelar somlöpande redovisning, bokslut, årsredovisningar och budgetarbete.Det är meriterande om du har erfarenhet från fastighetsbranschen, men inget krav. Vi tror att du ser dig själv som en organiserad och analytisk person, som är social och har en stark förmåga att skapa och bygga godakundrelationer.Meriterande: Jobbat med BRF-ekonomi och/ellerkombinerad roll med både redovisning och kundansvar.
PlaceringsortStockholm
Fakta kring tjänsten Heltid
Hybridarbete
Flexibel arbetstid
Övertid kan förekomma
Vad händer framåt Bekräftelse på din ansökan.
Vi går igenom alla ansökningar, går du vidare så är nästa steg intervjuer, tester och referenstagning.
Återkoppling på din ansökan.
_____________________________________________
Om oss
SBC grundades 1921 och är en helhetsleverantör inom förvaltning av bostadsrättsföreningar och fastigheter. Vi har experter inom ekonomisk och teknisk förvaltning, energirådgivning, projektledning av ombyggnation och renoveringar samt juridisk rådgivning. Vi har kontor på fem orter i landet med över 400 anställda och är en del av den globala koncernen Odevo. Förutom förvaltning, är innovation och tech viktiga områden som driver oss framåt och gör oss till en stark aktör inom branschen.
Sökord: Redovisningsekonom, fastighetsekonom, Ekonomisk förvaltare