Kundansvarig för förvaltning och försäljning

Arbetsbeskrivning

Riksbyggen i Örebro har höga ambitioner vad gäller både kundnöjdhet, goda affärer och en effektiv verksamhet. Som ett led i detta arbete behöver organisationen förstärkas med ny kundansvarig för förvaltning och försäljning som vill vara med och bygga framtidens Riksbyggen redan idag. Kundansvarig för förvaltning och försäljning är[en central roll i vår kundorienterade organisation[och det är den kundansvarige som har huvudansvaret för den löpande dialogen med våra kunder, i första hand[bostadsrättsföreningar men även kommersiella kunder. Det är genom kundansvarigrollen som våra kunder får full tillgång till[den breda fastighetskompetensen som finns inom Riksbyggen. Vad ska du göra? Som kundansvarig arbetar du som spindeln i nätet och säkerställer att kundernas behov kombineras med rätt resurser från Riksbyggens sida. Det innebär att du också fungerar som intern teamledare för ett kundteam. En annan av dina många viktiga uppgifter är att vara ledamot i våra bostadsrättsföreningars styrelser. Rollen innebär att du är en kompetensresurs för våra kunder, fångar upp behov, säljer och utvecklar kundrelationen samt arbetar rådgivande. Hos ett antal kunder har du ett övergripande ansvar för den ekonomiska förvaltningen gällande bl a[långtidsplaneringar,[lånestrategier och[investeringskalkyler. Du ansvarar även för den löpande tekniska förvaltningen och driften hos Riksbyggens kunder genom bl. a planering, upphandling och genomförande av löpande och planerade underhåll. Kontakter gentemot utförandesidan och första linjens chefer internt samt entreprenörer. Arbetet är självständigt samtidigt som det sker[i nära samarbete med[ett team och med övriga kundansvariga. Du arbetar även tätt tillsammans med övriga medarbetare på marknadsområdet. Som kundansvarig spelar du en viktig roll när det gäller att utveckla Riksbyggens verksamhet. Vem är du? Vi söker dig som är utvecklingsorienterad, trygg i din ekonom- alternativt byggtekniska kompetens och samtidigt tycker om att arbeta med att både se och möta kunders behov. Några av dina mer framträdande egenskaper är att du tycker om att ta initiativ, du gillar utmaningar och att kunna påverka din omgivning. Du har ett optimistiskt förhållningssätt, är uthållig, driven och analytisk. Förmåga att samverka med och genom andra är självklart en annan mycket viktig egenskap. Som kundansvarig arbetar du mot tydliga mål både vad gäller kvalitet och kvantitet och därför är det naturligt att resultatorientering och affärsmässighet finns med din profil. Du har akademisk examen eller mosvarande med inriktning på företagsekonomi, marknadsföring eller byggteknik. Du har erfarenhet från att arbeta med kundvård och försäljning i tjänsteföretag, gärna i fastighetsbranschen,[du har troligen kunskap om eller erfarenhet från fastighetsjuridik, avtalskunskap, offerter och projektledning. Erfarenhet från offentlig upphandling och AFF-avtal är[en merit. Vi ser gärna att du har erfarenhet från styrelsearbete. Naturligtvis har du mycket god datorvana och goda kunskaper i svenska språket. Tjänsten innebär en del arbete på kvällstid då många av våra möten med kunder sker på kvällen. Du har körkort och tillgång till bil. Riksbyggen strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Din ansökan skickar du till oss via www.riksbyggen.se[under Jobb & Karriär senast den 30 juni 2010.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Riksbyggen
  • 1 plats
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 4 juni 2010
  • Ansök senast: 30 juni 2010

Postadress

Lasarettsgatan 22
GÄLLIVARE, 98232

Liknande jobb


28 november 2024

27 november 2024

26 november 2024