OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
På EKN arbetar vi med internationella affärer. EKNs tjänster ger exporterande företag en större säkerhet, ökad konkurrenskraft och en bättre möjlighet till finansiering. Till vårt kundteam, som utöver Gruvteknik och Råvaror, även arbetar med nykundsbearbetning och nya affärslösningar söker vi nu en driven och utåtriktad kundansvarig som aktivt ska delta i vår fortsatta satsning på att nå nya och fler kunder inom affärsområdet Stora företag.
Din huvudsakliga arbetsuppgift och ansvarsområde är att marknadsföra och sälja in EKN:s garantier för att lösa företagens behov av riskavtäckning och därtill hörande finansiering. Ditt uppdrag blir att arbeta strukturerat med att sprida kunskap om EKN i målgruppen och utveckla nya kundrelationer och att hitta nya affärsmöjligheter. Detta i syfte att skapa ökade möjligheter för deras export. Att bredda EKN:s kundbas är en viktig uppgift och arbetet innebär att i olika sammanhang presentera EKN:s utbud för svenska exportföretag och banker men även utländska parter med vilka du kommer att ha daglig kontakt med. En god kännedom om hur man gör komplexa exportaffärer är en förutsättning för att lyckas, liksom en förmåga att bygga nätverk och långsiktiga kundrelationer.
Kompetensprofil:
Den här tjänsten tror vi passar dig som vill arbeta med företag som antingen redan befinner sig på den internationella marknaden eller är på väg att etablera sig utomlands på nya marknader.
För tjänsten krävs ekonomisk högskoleutbildning och minst fem års erfarenhet av komplex tjänste- och produktförsäljning i t ex exportföretag, bank eller finansbolag En god kännedom om hur man gör komplexa exportaffärer är en förutsättning för att lyckas, liksom en förmåga att bygga nätverk och långsiktiga kundrelationer. Erfarenhet av kreditbedömning är meriterande.
Du ska vara drivande och målinriktad, ha ett stort engagemang samt förmåga att leverera hög service till våra kunder. Du ska ha mycket god verbal förmåga, stor skicklighet i att genomföra presentationer för företag, banker och intresseorganisationer samt uppskatta att etablera och upprätthålla kontakter med våra målgrupper. Goda kunskaper i svenska och engelska är ett krav, kunskaper i övriga språk är meriterande.
I arbetet ingår resor utomlands såväl som inom Sverige. Du ska vara beredd att aktivt resa minst 10 dagar i månaden. Resorna kan komma att vara lokaliserade till Asien, Mellanöstern och Latinamerika.
Övrig information:
Vill du veta mer tala med Lotta Danielsson som är chef för kundteamet. Frågor om anställningsvillkor besvaras av Gun Lidholm. Facklig representant är Bo Lindgren, SACO. Samtliga nås på telefon 08-7880000
Kontaktpersoner på detta företaget
Sandrina Graham-Clarke
08-788 00 34
Gun Lidholm
08-788 00 58
Stefan Karlsson
08-7880000
Gun Lidholm
08-7880000
Gerd Lundberg
08-12050423
Patrick Nimander
08-788 01 35
Stefan Karlsson
08-788 00 02
Lotta Danielsson
08-7880000
Stefan Karlsson
08-788 00 00
Jenny Moquist
08-788 00 00