OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Försäkringskassan satsar för framtiden.En ny tjänst inrättas, Kundansvarig för våra partners inom tandvården med placering centralt på Kundcenters stab i Stockholm.Vi söker dig som är engagerad och vill göra verklig skillnad för våra kunder inom tandvården.Du är analytisk, van att arbeta med komplexa kund- och kommunikationsfrågor, tar initiativ, sätter igång aktiviteter och uppnår resultat.Arbetet innefattar samarbete med andra delar av organisationen och samarbetspartners ofta övergripande och du är kommunikativ och har lätt för att samarbeta.Du har också lätt att fokusera på rätt saker, anpassa dig till ändrade omständigheter och ser möjligheter i förändringar.Arbetsuppgifter och ansvar Som kundansvarig har du direkt under chefen för verksamhetsområdet ett samlat ansvar för Försäkringskassans kundengagemang mot tandvården.Du förväntas på ett proaktivt sätt driva kundengagemanget inom försäkringsområdet framåt på ett effektivt och professionellt sätt samtidigt som du .säkerställer att våra partners känner att de är viktiga för oss, att vi lyssnar på dem och ger dem den information de behöver för att de ska kunna fokusera på det som är viktigast för dem - deras egna kunder..samordnar kontakter internt inom Försäkringskassan och återkopplar till våra partners representanter inom tandvården..initierar och medverkar i olika samverkansformer .följer upp kundernas utnyttjande av Försäkringskassans tjänster .fångar impulser till förbättringar och är drivande i kvalitets- och verksamhetsutvecklingen Du rapporterar direkt till verksamhetsområdets chef och ingår i ledningsgruppen för verksamhetsområdet.Formell kompetens Du som söker har högskoleexamen gärna med kommunikations-, samhälls- eller juridisk inriktning eller erfarenheter/kvalifikationer som bedöms likvärdiga.Du har gedigen kunskap om olika kommunikationsformer, dess lämplighet i olika sammanhang samt hur dessa på bästa sätt samverkar.Kompetensprofil Du är en strukturerad, drivande, framtidsorienterad, mål- och resultatinriktad ledare med gott omdöme och personlig mognad och har .stor kunskap om och genuint intresse för samhällsfrågor .god ledarskapsförmåga med gedigen erfarenhet av strategiskt ledarskap gärna i förändring .gedigen strategisk- och kundorienterad förmåga, gott omdöme, kan se till helheten och trivs med att utveckla verksamheten .lätt för att samarbeta, kommunicera och bidra till att skapa professionella relationer .god förmåga att arbeta mot uppsatta mål samt är lojal med fattade beslut. Övrigt Anställningen är tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Du behöver inte bifoga betygskopior och liknande till din ansökan, dessa tas med till en eventuell intervju.Skicka ansökan genom att klicka här nedan