OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
ARBETSUPPGIFTER
Som kundansvarig kommer du arbeta med att ansvara för administrationen kring personer med olika funktionshinder och deras assistenter. Du kommer att ha mycket kund- och personalkontakt. Du har ansvar för att kvalitetssäkra kundernas personliga assistans och de är nöjda med oss som anordnare.
Du har b.la. ansvar för att:
Att vi möter de förväntningar våra kunder har på oss.
Du kommer ha kontakt med många olika intressenter utöver våra kunder såsom föräldrar, försäkringskassa.
Personalledning av de personliga assistenterna som arbetar i våra uppdrag
Systematiskt arbetsmiljöarbete hos kunderna
Visst lönearbete
Allmän administration och löpande administrativa arbetsuppgifter rörande våra kunder
Vara ansvarig för rekrytering och bemanning av assistanspersonal
Leda personalmöten och medarbetarsamtal samt anordna assistentaktiviteter
Leda kvalitetsarbeten inom ansvarsområdet
Delta i utvecklingsarbete av utbildningar och annat på vår verksamhet
Skapa scheman i vårt tidsredovsiningssystem
VI SÖKER DIG SOM
Har en akademisk utbildning, förslagsvis som socionom, personalvetare eller juridik. Känner du dig kallad så är inte området du utbildat dig inom det viktigaste utan vi kommer även att titta på personlig lämplighet.
Vi söker dig som tycker det är roligt att ta stort ansvar, är strukturerad och har lätt för att skapa kontakt med personer i din omgivning. Du har lätt för att bygga goda relationer och samarbete ser du som något positivt vare sig de är externa eller interna. Vi ser även att du är flexibel i ditt arbete då du snabbt kan prioritera mellan olika arbetsuppgifter och anpassa dig efter ändrade förutsättningar. Du vet vad riktigt bra service innebär och överträffar ofta kunders förväntningar.
Tjänsten passar dig som har erfarenhet av arbete med många kontaktytor och som motiveras av mycket ansvar. Rollen som kundansvarig ger dig möjligheten att jobba på ett familjeägt företag som arbetar långsiktigt med alla intressenter och som ser sina medarbetare som sin viktigaste resurs.
Du skriver och pratar svenska obehindrat, då språket används i kontakt med kunder och kollegor
Meriterande men ej krav:
Har du tidigare erfarenhet av arbete i liknande roll som kundansvarig eller motsvarande inom assistansbranschen så är det ett plus
Har körkort B
Det är meriterande om du har jobbat med personalansvar/personalfrågor tidigare samt om du har erfarenhet inom assistans.
Kunskap om personlig assistans och LSS
ÖVRIG INFORMATION
Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid flex, 9.00-17.30
Lön enligt överenskommelse
Arbetsgivare:
Förenade Care AB
Höjdrodergatan 19
212 39 Malmö
Vårt motto är
Omtanke-Vänlighet-Service
Förenade Care AB är moderbolag för vård och omsorgsverksamheten. Förenade Care ägs av Forenede A/S. Koncernen är familjeägd med ca 8000 anställda. Förenade Care driver 52 vårdverksamheter i Sverige. Huvudkontor i Malmö samt regionkontor i Stockholm och Uppsala.
Kontaktpersoner på detta företaget
Victoria Wiksten Asklöf, Enhetschef
0761049707
Erika Danell, Facklig företrädare
018-727 50 36
Nicola Youngman, vc
018-47 44 200
Antonio Mir Cabot, Verksamhetschef
018-727 24 00
Agneta Mellstrand, Gruppledare
018-727 24 06
Melanie Koren, vc
0705-92 56 10
Victoria Wiksten Asklöf, Enhetschef
0761049707
Pernilla Gauffin, Leg. arb.terapeut/fackllig företrädare
018-727 50 36
Danijela Cvetkovic, verksamhetschef
0761-01 94 10
Monica Norlén, vc
0767-60 24 72