OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du en passion för kundrelationer, affärer & kundnöjdhet?
Hos oss på Swedbank har du en möjlighet att:
- Förvalta och utveckla en egen kundstock med företagskunder
- Utveckla ditt affärsmannaskap i hela företagsaffären
- Möjlighet att vara med på en tillväxtresa på en spännande marknad
- Öka kundnöjdheten genom att arbeta effektivt och proaktivt i varje kundmöte
- Skapa nätverk med kompetens runt kunden genom nära samarbete med bankens specialister
- Hjälpa våra företagskunder att utveckla sina affärer och på så vis göra skillnad för våra kunder
I denna roll behöver du:
- En akademisk examen inom ekonomiområdet eller motsvarande
- Ha förmåga att arbeta strukturerat och självständigt, med ett starkt eget driv och ett lösningsorienterat tankesätt
- Vara engagerad, ansvarstagande och älska kundmötet
- En förståelse för företagarna och deras villkor samt hur förändringar i omvärlden påverkar företagens affärsmodeller
- Gilla affärer, vara proaktiv och resultatfokuserad
- God analytisk förmåga
- Kunna bygga relationer med kunder över tid
- Vara en utåtriktad social person som kan nätverka och attrahera nya företag till Swedbank
- Erfarenhet av kreditgivning till företag samt Swedsec Rådgivarlicens är meriterande
På Swedbank är medarbetarna vår största tillgång. Vi har en kultur som bygger på respekt, inkludering och öppenhet, där varje medarbetares röst är viktig. Vi stöttar kontinuerlig utveckling. Du som arbetar hos oss leder din egen utveckling och hittar utmaningar som inspirerar dig. Vi värnar om ditt välmående och erbjuder en hållbar och flexibel arbetsmiljö. Som anställd ingår du i gruppgemensamt prestationsprogram och erbjuds tjänstepension, frivillig sjukförsäkring samt andra attraktiva förmåner. Vi arbetar genom våra värderingar: Öppen, Enkel och Omtänksam. Tillsammans levererar vi en positiv och unik upplevelse för våra kunder. Tillsammans gör vi skillnad.
Bli en del av vårt team och...
..få ansvaret för befintliga medelstora företagskunder, samtidigt som du förväntas prospektera på nya kunder. Tillsammans med varje kund tar du fram individuellt anpassade finansiella handlingsplaner. Som kundansvarig ansvarar du för kundnöjdhet, lönsamhet och risk i din egen kundbas. För att lyckas är det viktigt att arbeta i team tillsammans med andra kollegor inom banken. Du förväntas bidra med din erfarenhet och kompetens på ett synligt sätt i företagsgruppen.
Jag ger frihet under ansvar och gillar att arbeta i ett öppet klimat som kännetecknas av glädje, framåtanda och en hög ambition. För mig är det avgörande att vi jobbar som ett team tillsammans för att både nå individuella och gemensamma mål. Vår grupp har god sammanhållning, vi hjälps åt och delar med oss av kompetens och information. Att vara prestigelös och tycka det är viktigt att ha kul på jobbet är ett måste för att jobba med oss. Vi hjälper varandra för att komma framåt, utvecklas och för att få de mest nöjda kunderna.” Erik Fridén, din framtida chef
Vi ser fram emot din ansökan senast den 2023-06-02.
Arbetsplats: Mölndal
Kontaktpersoner
Rekryterande chef: Erik Fridén, 031-7391584
SACO: Henrik Joelsson, 040-24 25 08
Finansförbundet: Kristina Holst, 031-7397672
Vi kan komma att påbörja urvalet under ansökningstiden och välkomnar din ansökan så snart som möjligt.
Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller säljare av andra rekryteringstjänster.
Swedbank är en inkluderande arbetsgivare och diskriminerar ingen utifrån kön, ålder, sexuell läggning eller sexuell identitet, etnicitet, religion eller funktionsnedsättning - alla är välkomna.