Kundansvarig Företag

Kundansvarig Företag

Arbetsbeskrivning

Med 4 miljoner privatkunder och 300.000 företagskunder är Svensk bankverksamhet Swedbanks största affärsområde. Tillsammans med sparbankerna erbjuder vi kunderna många fysiska mötesplatser, ett dygnet runt-öppet kundcenter och bankens digitala kanaler.

Swedbank är banken för de många. Vi tror på mångfald och inkludering på arbetsplatsen och vi vill att våra medarbetare ska känna sig värdefulla och ha de bästa förutsättningar för att kunna utvecklas och prestera sitt bästa. Att hitta inspiration och lära av varandra driver oss framåt. Följ med oss på vår resa och läs mer om oss på: Swedbank.com/work-with-us.

Om jobbet Örebro län består av kontoren i Örebro, Hallsberg, Kumla, Karlskoga och Hällefors och i länet är vi totalt ca 75 medarbetare varav 20 inom företagsaffären. Som Kundansvarig Företag i Örebro får du arbeta tillsammans med 17 kollegor. Du utgår från Örebro, men har hela Örebro Län som ditt arbetsfält.

Vi söker dig som är etablerad inom företagsaffären och har ett starkt intresse av företagande, affärer och kunskap om bankprodukter. Vår strävan är att vara en aktiv partner till våra kunder vilket innebär att din relation till företaget och dess nyckelpersoner är avgörande.

Du får ansvaret för befintliga medelstora företagskunder, samtidigt som du förväntas prospektera på nya kunder. Tillsammans med varje kund tar du fram individuellt anpassade finansiella handlingsplaner. Prospektering är en naturlig del i arbetet och tillsammans med dina kollegor arbetar du mot kontorets mål med ökad marknadstillväxt och hög kundnöjdhet.

Som kundansvarig ansvarar du för kundnöjdhet, lönsamhet och risk i din egen kundbas. För att lyckas är det viktigt att arbeta i team tillsammans med andra kollegor inom banken. Du förväntas bidra med din erfarenhet och kompetens på ett synligt sätt i företagsgruppen.

  Varför jobba med mig och mitt team?- Eva Hallmén Jag ger frihet under ansvar och gillar att arbeta i ett öppet klimat som kännetecknas av glädje, framåtanda och en hög ambition. För mig är det avgörande att vi jobbar som ett team tillsammans för att både nå individuella och gemensamma mål.

Vår grupp har god sammanhållning. Vi hjälps åt och delar med oss av kompetens och information. Att vara prestigelös och tycka det är viktigt att ha kul på jobbet är ett måste för att jobba med oss. Vi hjälper varandra för att komma framåt, utvecklas och för att få de mest nöjda kunderna.

Kompetenser som krävs för att lyckas i rollen  Du är en person som är social, utåtriktad, resultatfokuserad och har lätt att skapa förtroende hos kunderna och kollegor. Du har ett högt affärsmannaskap och trivs med att representera banken i externa sammanhang.
Du känner dig hemma i kreditaffären, men glömmer inte hela kundens affär. Det är naturligt att jobba i team både på kontoret och med övriga specialister i Swedbank. Du arbetar strukturerat och planerar hur du skall jobba med dina kunder.

Du delar gärna med dig av din kunskap och är inte främmande för att agera mentor eller handledare åt kollegor.

Formella krav Swedseclicens.

Du kanske tidigare har jobbat med Kundrådgivare/Kundansvarig Företag
Kundansvarig inom Bank/Finans
Möjliga nästa karriärsteg Fortsatt karriär inom Företagsaffären, tex Kundansvarig Midcorp, LC&I
Ledarroll inom banken, tex Företagsmarknadschef, Kontorschef
Vi ber dig ha överseende med att rekryteringsprocessen kan dra ut på tiden just nu på grund av rådande omständigheter med COVID-19. Tack för din förståelse!

 Inte något för dig? – tipsa en kollega om jobbet!  

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller säljare av andra rekryteringstjänster.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Swedbank Rörelseområde Mellan
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 april 2020
  • Ansök senast: 11 maj 2020

Liknande jobb


Kreditanalytiker

Kreditanalytiker

22 april 2024

10 januari 2024

16 oktober 2023