Kundansvarig Företag

Kundansvarig Företag

Arbetsbeskrivning

Har du en passion för att göra affärer, bygga relationer och överträffa förväntningar?
Hos oss på Swedbank har du en möjlighet att:
- Ansvara för kundnöjdhet, lönsamhet och risk för en kundbas bestående av företagskunder inom Retailområde Östergötlands län.

- Tillsammans med ett team av kundstöd och specialister erbjuda affärsmannamässig kvalificerad service utifrån kundens specifika behov.

- Utveckla din kundbas och proaktivt bearbeta nya kunder. Vi har en hög ambition att växa inom företagssegmentet och därför blir prospektering en naturlig del av din arbetsvardag och du följs upp på aktivitetsnivå, intäktsutveckling och kvalitet.

- Ge finansiell rådgivning och skräddarsy mer komplexa affärsupplägg vid behov.

- Löpande bistå kollegorna på privat- och företagssidan i hela Östergötland på bästa möjliga sätt; vi är ett lag som alltid hjälper varandra och utifrån kundens behov och affärens komplexitet sätter vi ihop bästa möjliga kundteam.
- Utvecklas vidare inom Swedbank - karriärvägarna inom banken är många och intern rörlighet uppmuntras för att bredda kompetens, personlig utveckling och bankens konkurrenskraft.


I denna roll behöver du:
- Stark affärsmässig drivkraft och som tycker om att arbeta strukturerat och målinriktat.

- Ett stort engagemang, en uttalad affärsmässighet och en god analytisk förmåga. Du har ett intresse för att ständigt hålla dig uppdaterad om omvärlden, marknadsutveckling och övriga förhållanden som kan påverka dina kunders affärer.

- Lätt för att bygga relationer och skapa förtroende hos bankens kunder.

- Tidigare erfarenhet som företagsrådgivare eller liknande roll.

- Bidrar till den goda stämning och arbetsglädje som finns hos oss idag.

- Integritet med respekt och förståelse för interna och externa regelverk.


På Swedbank är medarbetarna vår största tillgång. Vi har en kultur som bygger på respekt, inkludering och öppenhet, där varje medarbetares röst är viktig. Vi stöttar kontinuerlig utveckling. Du som arbetar hos oss leder din egen utveckling och hittar utmaningar som inspirerar dig. Vi värnar om ditt välmående och erbjuder en hållbar och flexibel arbetsmiljö. Som anställd ingår du i gruppgemensamt prestationsprogram och erbjuds tjänstepension, frivillig sjukförsäkring samt andra attraktiva förmåner. Vi arbetar genom våra värderingar: Öppen, Enkel och Omtänksam. Tillsammans levererar vi en positiv och unik upplevelse för våra kunder. Tillsammans gör vi skillnad.

Bli en del av vårt team och...
Arbeta tillsammans med professionella kollegor för att leverera kundnytta, lönsamhet och bidra till Swedbanks position i samhället. Vi drivs av affärer samt nöjda kunder och en viktig framgångsfaktor är att vi trivs och har roligt på jobbet." Jenny Lidén, din framtida chef

Vi ser fram emot din ansökan senast den 2022-12-30.
Arbetsplats: Linköping

Kontaktpersoner

Rekryterande chef: Jenny Lidén +46 76 139 88 17

SACO: Martin A Anthony +46 40 242 664

Finansförbundet: Ing-Marie Eken +46 70 598 41 07

Vi kan komma att påbörja urvalet under ansökningstiden och välkomnar din ansökan så snart som möjligt.

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller säljare av andra rekryteringstjänster.

Swedbank är en inkluderande arbetsgivare och diskriminerar ingen utifrån kön, ålder, sexuell läggning eller sexuell identitet, etnicitet, religion eller funktionsnedsättning - alla är välkomna.

LI-Hybrid

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Swedbank Sweden
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 november 2022
  • Ansök senast: 30 december 2022

Liknande jobb


26 november 2024

26 november 2024

25 november 2024