Kundansvarig - företag och grupp

Arbetsbeskrivning

Skansen är en unik plats som varje år välkomnar nära 1,5 miljon gäster från hela världen. Ett friluftsmuseum, en djurpark och en plats för upplevelser och traditioner. Skansen förmedlar Sveriges kultur- och naturhistoria med fokus på samspelet mellan människor, djur och natur. Här anordnas också evenemang av högsta klass och nationellt intresse. Skansens medarbetare har bred och djup kunskap inom många olika ämnesområden, och vi har siktet inställt på att bidra till ett hållbart samhälle. Läs mer på: Skansen.se

Skansen befinner sig i en spännande utvecklingfas och rekryterar nu nyckelpositioner till olika avdelningar. Nu söker vi dig som vill bli en nyckelperson med ansvar för att driva och utveckla försäljning av Skansens utbud mot företag och grupper. Du kommer att ingå i marknads- och kommunikationsavdelningen och rapportera till Enhetschefen för Försäljning & Samarbeten.
 
På marknads- och kommunikationsavdelningen arbetar vi gemensamt med att driva utvecklingen av och lyfta Skansens hela verksamhet: djur, natur, kultur, evenemang, event, traditioner och högtider. Tillsammans arbetar vi för att befästa Skansens roll som ett besöksmål av världsklass och med strävan att utveckla Skansens erbjudande gentemot gäst och potentiell gäst utan att förlora friluftsmuseets själ.
 
På marknads- och kommunikationsavdelningen finns tolv medarbetare. Vårt kontor ligger innanför Skansens entréer, på Djurgården i Stockholm.
 
 
Huvudsakliga arbetsuppgifter
 

• Driva och utveckla försäljning av Skansens totala utbud mot företag och grupper i tätt samarbete med andra avdelningar.
• Aktivt sälja in Skansens utbud till befintliga och nya kunder och intressenter.
• Identifiera kundmarknader och samordna införsäljande aktioner och events i syfte att skapa nya affärer och hitta nya kunder. 
• I samråd med samtliga verksamhetsområden skapa, utforma och sälja in en intäktsdrivande produktportfölj.
• Skriva offerter, förhandla om och ingå avtal av nya affärer och bokningar.
• Förvalta och utveckla kundrelationssystem samt bokningssystem i samråd med enhetschef och bokningsenheten.
• Fungera som back up och stödfunktion för Skansens bokning- och gästservice.
• Arbeta anpassat utifrån Skansens hela verksamhet och behov. Djur, natur, kultur, evenemang, event, traditioner och högtider.

 
Kompetens och erfarenheter
 

• Erfarenhet av att arbeta med försäljning
• Känna sig trygg i säljprocesser för att administrera försäljning.
• Erfarenhet av att identifiera nya kundmarknader.
• Vana att arbeta med kundrelationssystem.
• God vana av att bearbeta kunder, skriva offerter och avtal, förhandla och vara en del i att inleda och utveckla långsiktiga relationer.
• Förmåga att arbeta utifrån såväl affärs- och lönsamhetstänk som att bidra med kreativa och aktuella idéer.
• Hög flexibilitet i relation till verksamhetens behov.
• Flytande i tal och skrift på svenska och engelska. Fler språk är meriterande.
 
Övrig information 
 
Start: Omgående
Placering: Stockholm
Omfattning: Heltid
 
Är det här din nästa utmaning? Klicka på ”Ansök nu” och bifoga ditt CV och personliga brev, notera att vi ej tar emot ansökningar via mail i och med GDPR. Urval och intervjuer sker löpande, dock senast 31-01-2021. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Joakim Groth på Novare via email: joakim.groth@novare.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Novare Interim & Recruitment
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 januari 2021
  • Ansök senast: 31 januari 2021

Liknande jobb