OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
En spännande vardag – för en fossilfri framtid. Hos oss får du vara med och påverka morgondagens klimatsmarta samhälle och skapa framtidens elnät.
Du kommer vara en nyckelspelare i vår verksamhet och påverka kundnöjdheten hos våra större företagskunder inom Vattenfall Eldistributions lokalnät i Sverige. Vi har idag cirka 38 000 företagskunder där de 2 000 största kunderna har utpekade kundansvariga. Kunderna finns representerade inom en mängd olika branscher, exempelvis fastighetsbolag, industrier, producenter, byggbolag och serverhallar. Tjänsten har inte ett eget resultat- / budgetansvar utan styrs på andra nyckeltal, bland annat kundnöjdhet. Om du tycker om att jobba med relationer och problemlösning är detta en roll för dig.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Ansvara för ett antal stora företagskunder med fokus på elnätsfrågor
Bygga upp och utveckla relationer med våra kunder och vara deras förlängda arm in i vår organisation samtidigt som du är en ambassadör för Vattenfall Eldistribution externt
Ansvara för framdrift och koordinering av kundärenden, vilket innebär problemlösning i olika faser samt uppföljning och proaktiv dialog
Ansvara för kundmötet avtalsskrivning samt noggrann dokumentation i CRM-verktyg
Vi söker dig som har
En relevant högskoleutbildning och med långvarig yrkeserfarenhet inom kundnära roller som exempelvis service eller projektledning
Erfarenhet av att utveckla nya och förstärka befintliga kundrelationer vilket resultera i hög kundnöjdhet
Erfarenhet av avtalsskrivning och komplexa dialoger med kund
Ett stort tekniskt intresse då många frågor är av teknisk karaktär
Erfarenhet från energi- eller närliggande branscher
Mycket god kunskap i Officepaketet. Erfarenhet från SAP är meriterande
Som person är du initiativtagande och drivs av att lösa kundens frågor. Det är en självklarhet för dig att alla kunder bemöts med intresse och engagemang. Du är en relationsskapare som värdesätter dina nätverk och goda kontakter. Du har en god kommunikativ förmåga både skriftligt och muntligt på svenska och engelska. Du är affärsmässig, noggrann och har höga etiska värderingar.
Resor med övernattning kan förekomma men de flesta kundbesöken sker över dagen. B-körkort är ett krav
Vi erbjuder
Som Kundansvarig kommer du att ha en viktig roll i vår vision att bli Sveriges ledande Elnätsföretag, för ett klimatsmartare liv. Hos oss får du möjlighet att arbeta i en företagskultur där vi strävar efter att vara öppna, aktiva och positiva med arbetsuppgifter som utvecklar och utmanar dig. Våra medarbetares och samarbetspartners hälsa och välbefinnande är viktig för oss. En god arbetsmiljö är grundläggande i allt vi gör och säkerheten står alltid i centrum. För oss är det viktigt att dina personliga värderingar stämmer överens med vår kultur som präglas av att göra varandra bättre, ligga steget före samt att hålla vad vi lovar.
Läs mer om oss på: www.vattenfalleldistribution.se
Övrig information
Rekryterande chef: Elin Löfblad – 072 22 45 216
Rekryterare: Johan Macdonald – 073 08 52 763
Fackliga representanter för denna tjänst är Eva Jirhem, Ledarna, Johan Tezelson, Akademikerna, Tobias Lindberg, Unionen, Ulf Tengman, SEKO. Alla kontaktpersoner nås via Vattenfalls växel 08-739 50 00.
Sista ansökningsdag: 31 Augusti
Befattning: Kundansvarig Företagsrelationer Lokalnät
Placeringsort: Solna eller Trollhättan
Tjänsten är säkerhetsklassad vilket innebär att en registerkontroll och säkerhetsintervju i enlighet med säkerhetsskyddslagen genomförs innan anställning.
Vattenfall Eldistribution AB är ett av Sveriges största elnätsföretag och levererar el till ungefär 850 000 privat- och företagskunder. Läs mer på vattenfalleldistribution.se.