OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi är en medlemsägd, kooperativ organisation som arbetar med bosparande, byggande och förvaltning. Vi vill skapa en trygg boendemiljö där alla kan träffas och trivas. Det kallar vi ofta för ”Det goda boendet”. HSB är ett starkt varumärke och Sveriges största bostadskooperation. Vi står på tre ben: Nyproduktion, förvaltning och medlemskap. Vårt uppdrag är att tillhandahålla bostäder till våra medlemmar.
Beskrivning och arbetsuppgifter
Kundansvarig förvaltare ansvarar för kontakten med samtliga kunder (juridiska personer) inom sina marknadsområden.
Huvuduppgifter är att upprätta och underhålla den kontinuerliga kunddialogen. Prognos, måluppföljning och merförsäljning mot befintliga och nya kunder är en viktig del av vardagen. För att vara framgångsrik krävs det att kundansvarig förvaltare genomför kontinuerliga kundbesök där man kan identifiera kundernas framtida behov och skapa goda relationer för framtida affärer och uppdrag.
- Du ansvarar för att upprätta kundavtal och säkerställer att avtalen efterföljs och levereras med kvalitè till kund.
- Du skapar en god dialog med styrelseledamöter och medlemmar i bostadsrättsföreningarna och genomför löpande kundaktiviteter.
- Du levererar kvalificerade förvaltningstjänster mot bostadsrättsföreningar och kommersiella fastighetsägare.
Kvalifikationer
Vi söker dig med relevant eftergymnasial utbildning inom exempelvis ekonomi, försäljning, fastighet-bygg eller motsvarande kompetens och arbetslivserfarenhet. Vi ser gärna att du har någon form av erfarenhet inom teknisk och ekonomisk förvaltning.
Du har goda IT-kunskaper. B-körkort är ett krav.
Personliga egenskaper
För att lyckas i rollen så behöver du vara en god kommunikatör med förmåga att involvera, motivera och skapa förtroende hos kunder och kollegor. Du är driven, självgående och planerar ditt eget arbete på ett kundorienterat sätt. Du är serviceinriktad i ditt arbetssätt och är ekonomiskt medveten för att se affären för både kund och den egna verksamheten.
HSB är en värderingsorganisation som står för Engagemang, Trygghet, Hållbarhet, Omtanke och Samverkan. Detta genomsyrar medarbetarskapet samt hur HSB som verksamhet bemöter sina kunder varje dag.
Har du frågor?
Kontakta Teamchef Samuel Bernberg Mobil: 070 – 334 47 04 eller maila till samuel.bernberg@hsb.se
Välkommen med din ansökan!
Besök oss på på www.hsb.se