OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om oss
FF Fastighetsservice är ett av Sveriges äldsta bolag inom fastighetsförvaltning med anor från 1976. Med 150 anställda och verksamhet på ett 20-tal orter runt om i Sverige är vi ett tryggt och pålitligt val för våra kunder, varav många har varit hos oss sedan 70-talet. Vi sätter stor stolthet i vår värdegrund med fokus på anställda och uppdragsgivare, och tack vare korta beslutsvägar och tät dialog agerar vi snabbt och flexibelt på kunders önskemål.
Arbetsuppgifter
Till denna roll söker vi en kundorienterad person som har flera års erfarenhet av redovisning. Du känner dig trygg i din kunskap och erfarenhet i att självständigt utföra löpande redovisning åt ett antal kunder i vår förvaltning
I rollen som förvaltningsekonom/redovisningsekonom upprättar du budget och bokslut, genomför uppföljningar och ekonomiska analyser åt våra kunder som till huvudsak består av bostadsrättsföreningar. Du kommer att ha ett antal egna kunder där du bl.a administrerar kundreskontra, leverantörsreskontra, hyres-och avgiftsreskontra, arvoden/löner, moms, skattedeklarationer och lånereskontra. Du hanterar även lägenhetsregister, överlåtelse av bostadsrätt, parkeringsköer och pantnoteringar. Övriga administrativa arbetsuppgifter förekommer inom uppdraget.
Du ska även vara rådgivande till våra uppdragsgivare kring frågor som rör bostadsrättsföreningar och styrelsearbete m.m.
Kvalifikationer
Du har flerårig erfarenhet och dokumenterad kunskap av löpande redovisning och ekonomiarbete. Du hanterar vant allt från löpande bokföring och ren administration till att upprätta bokslut. Erfarenhet från fastighetsbranschen (bostadsrättsföreningar och andra fastighetsägare) och föreningsliv är ett plus, men inget krav. Har du dessutom erfarenhet av Fortnox och/eller Real och Visma är även det ett plus då vi arbetar i dessa system.
Du är van att arbeta självständigt och hantera kundkontakter. Har du intresse eller erfarenhet av digitaliseringsarbete är detta ett plus då vi arbetar i vår egenutvecklade IT-plattform. Du beskrivs som strukturerad och du gillar att ha ordning och reda på din arbetsplats. Vidare ser vi gärna att du är engagerad, social och serviceinriktad.
Du har lätt för att skapa förtroendefulla och goda relationer med såväl kunder som samarbetspartners och kollegor samt delar våra värderingar om prestigelöshet, pragmatism och lagarbete. Då vi kommunicerar med våra kunder dagligen är det ett krav att du behärskar svenska i tal och skrift. Visst kvällsarbete kan förekomma i samband med kundmöten.
Omfattning och placeringsort
B körkort är ett krav.
Tjänsten är heltid med placering i Norrköping.
Tillträde enligt överenskommelse.
Om oss
Förvaltnings AB Graden startades 1993 och idag har företaget ett tiotal medarbetare med hög kompetens. Vi hjälper våra kunder med bokföring, fastighetsförvaltning samt med redovisning. På så sätt får du mer tid över till andra uppgifter inom er förening. Läs mer på www.graden.se