OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Det vi gör på Skatteverket har betydelse för företagaren, individen, andra myndigheter, samhällsfunktioner och Sverige. Vi ska skapa förutsättningar i kundens vardag och underlätta med digitala tjänster. Vår övergripande ambition är att Skatteverket ska fortsätta att ligga i framkant och vara ett föredöme inom svensk statsförvaltning. Framtiden är inget som ska upptäckas utan något vi gemensamt, tillsammans med andra, är med och skapar. Vi har stora möjligheter att göra skillnad.
Skatteverkets it-avdelning är en av Sveriges största med närmare 800 medarbetare. Vi ansvarar för utveckling, drift, förvaltning och underhåll av Skatteverkets it-system och finns på sex orter; Göteborg, Solna, Visby, Västerås, Umeå och Östersund. It-avdelningen erbjuder dig goda utvecklingsmöjligheter och en chans att utvecklas mot ett stort antal roller inom en komplex och varierad it-miljö. Läs mer om oss på www.skatteverket.se/jobb.
Enheten för gemensam it-service levererar plattformstjänster för utveckling och förvaltning, infrastrukturtjänster, it-nära support, stöd för hantering av tjänster samt it-arbetsplats (dator, telefoni, samarbete och kommunikation) inom Skatteverket samt till Kronofogden och Valmyndigheten. Fler tjänsteområden är under framtagande då vi går mot en tjänsteorienterad organisation och fler myndigheter kan tillkomma som kunder.
Kundsektionen på enheten för gemensam it-service är en nybildad sektion med ansvar för att hantera och utveckla relationen mellan enheten och dess kunder, förstå deras behov, ta fram tjänsteöverenskommelser, svara för uppföljning mot kunder och för att samverka internt för att säkerställa rätt kundnöjdhet.
Dina arbetsuppgifter innebär att du arbetar med sektionens ansvar gentemot någon av de myndigheter som är enhetens kunder.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
•
med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
•
som är till nytta för medborgare och företag
•
med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
•
som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
•
med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som har
•
en högskoleutbildning inom för befattningen relevant område om minst 120p/180hp, alternativt en relevant erfarenhet på minst två år under de senaste fem åren av kundansvar .
•
erfarenhet från beställar-/leverantörsorganisation
•
en professionell inställning med hög servicenivå i såväl interna som externa kontakter
•
god förmåga att samverka och följa upp
•
ett strukturerat och målorienterat arbetssätt
•
god förmåga till kommunikation i både tal och skrift
•
en bred förståelse för it och dess möjligheter
Det är meriterande om du har erfarenhet
•
av att jobba inom statlig myndighet
•
från något av enhetens tjänsteområden
•
av verksamhetsutveckling med stöd av it
•
utveckling av nyckeltal
•
uppföljning med stöd av nyckeltal
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Du måste vara svensk medborgare eftersom arbetsuppgifterna inom anställningen är placerade i säkerhetsklass. Vi kommer att göra en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (1996:627).
Anställningen är tills vidare. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Skatteverket använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Inom detta väljer vi vilka kanaler vi ska använda för att nå intresserade med vår annonsering. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller -försäljare.