Kundansvarig handläggare inom e-handel till Svea

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu till vårt expansiva affärsområde Webpay dig som vill arbeta proaktivt med dina kunder i en spännande roll som handläggare. Webpay erbjuder betalningslösningar till företag inom e-handelsbranschen och kunderna sträcker sig från mindre fåmansbolag till större koncerner. Vi finansierar webshopar främst genom att erbjuda konsumenterna kredit via faktura, delbetalning och konto.

Vad kommer du göra?
I rollen som Kundansvarig handläggare ansvarar du för ett antal butiker/handlare, där du sköter administration, stöttar och besvarar frågor samt fungerar rådgivande för kunden. Du är den huvudsakliga kontaktytan för dina kunder och ansvarar för att alla frågor och ärenden hanteras enligt Sveas policys och instruktioner. Arbetsuppgifterna innefattar bl.a.:

- Besvara och åtgärda inkommande frågor från kunder, konsumenter, ombud och myndigheter i samtliga kanaler (telefon, epost, chatt)
- Förbereda, leda och protokollföra kundbesök, kundmöten och avstämningar
- Följa upp kampanjer och föreslå förbättringar för kunden
- Administrera utbetalningar till kunder och konsumenter
- Ansvara för analys, reskontravård och kravhantering av kundreskontror
- Löpande rapportera reskontrans utveckling
- Ansvara för fakturering av avgifter mot kund
- Bereda och bedöma kreditakter samt kommunicera till kreditkommitté vid limitfrågor etc
- Samverka med riskavdelningen vid bedrägeriärenden
- Kontrollringa på orders samt begära in annan relevant information från kredittagarna


Vem är du?
Till den här rollen söker vi dig som trivs i en kundfokuserad och administrativ roll, som har en proaktiv inställning till ditt arbete. Du är serviceinriktad och arbetar med kunden i centrum, samt är prestigelös och trivs med att arbeta i ett tidvis högt tempo. Arbetet ställer stora krav på din samarbets- och kommunikationsförmåga, och vi vill att du är aktiv i din kommunikation mot kunder. Du behöver ofta samverka med andra grupper och avdelningar och agerar projektledare för din kunds ärenden, vilket innebär att du har en god förmåga att hålla ordning och reda i ditt arbete.

Om Svea
I över 40 år har Svea hjälpt företagare att uppfylla sina drömmar. Affärsområdet för e-handelslösningar erbjuder kompletta betallösningar för e-handlare vilket inkluderar kort- och direktbanksbetalningar, faktura- och delbetalningar och kontokrediter. På Svea råder en entreprenöriell anda, flexibilitet och en utpräglad familjär företagskultur. Gemenskap är viktigt för oss och vi jobbar för mångfald och att alla ska känna en delaktighet och möjlighet att kunna påverka. På Svea värdesätter vi worklife balance och har en tydlig gräns mellan arbetsliv och privatliv. Välkommen att följa med oss på vår fortsatta resa!

Ansökan
Vi tar inte emot ansökningar via mail. Om du har några frågor om tjänsten är du varmt välkommen att höra av dig till ansvarig rekryterare Fredrika Engelin på fredrika.engelin@svea.com
Urval och intervjuer sker löpande och vi önskar tillsätta tjänsten så snart som möjligt, så skicka din ansökan redan idag!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Svea
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 juni 2022
  • Ansök senast: 18 november 2022

Liknande jobb


20 december 2024

17 december 2024

14 december 2024

Erfaren bolånehandläggare till Ordna Bolån

Erfaren bolånehandläggare till Ordna Bolån

4 december 2024