OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Är du en driven och relationsbyggande lagspelare med intresse för teknik och försäljning? Vill du utvecklas tillsammans med oss och bli en del av vår spännande resa mot Laitis 3.0? Då kan du vara den vi söker till rollen som utesäljare mot industrin för distriktet Luleå-Haparanda samt Övertorneå. Rollen innebär såväl att förvalta befintlig kundportfölj som att bearbeta nya kunder i distriktet. Du planerar ditt säljarbete, genomför kundbesök, tecknar avtal och samarbetar tätt med vår innesäljsresurs och vår KAM-grupp, du rapporterar till platschef. Vi ser det som en självklarhet att du har ett intresse av att bevaka marknaden och vad som händer i ditt distrikt, för att kunna identifiera potentiella nya kunder och behov. Laitis är ett företag med stor bredd och flexibilitet och vi satsar på utvecklingen av vår viktigaste resurs -vår personal, genom en mängd olika utbildningar, såväl internt som via leverantörer. Vi vill vara det självklara valet för våra kunder genom att leva efter våra värderingar: Kunskap, service och kvalitet. Vi erbjuder dig möjligheten att få vara en del av ett härligt team med positiv stämning och framåtanda. Som anställd på Laitis är du berättigad till friskvårdsbidrag och företagshälsovård och i denna tjänst ingår tjänstebil. Tillträde är snarast möjligt så observera att tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, varmt välkommen med din ansökan.
Ansvarsområden
I det dagliga arbetet har du som kundansvarig industrisäljare ansvar för urval och bearbetning av kund vilket innebär:
Upprätta och dokumentera säljmål för varje kund som förankras med platsansvarig och försäljningschef
Arbeta enligt Laitis definierade säljprocess och säljmetodik
Säljplanering för nya och befintliga kunder. Definiera behov och presentera lösningar
Offerera, förhandla och skriva avtal
Stödja kunden vid införande av sortiment, t ex genom att informera och utbilda kund
Etablera förtroendeingivande relationer med nyckelpersoner hos kund och identifiera nya affärsmöjligheter
Utvärdera kunds användning och nöjdhet
Koordinera kompetens och resurser på bästa sätt
Planera och driva kundevent och marknadsaktivitet i samråd med försäljningschef
Omvärldsbevakning av bransch, marknad- och konsumentsituationen för att driva proaktivt säljarbete på den lokala marknaden
Hantera reklamationer och klagomål enligt gällande riktlinjer
Kvalifikationer
KRAV:
• Fullgjord gymnasieutbildning
• Bakgrund som säljare med egen budget och säljansvar
• God samarbetsförmåga och erfarenhet av att arbeta i säljteam
• Körkort B • Svenska och engelska i tal och skrift
MERITERANDE:
• Erfarenhet från företag som säljer produkter och tjänster till industri och byggsektorn
• Erfarenhet och kunskap om industriförnödenheter och/eller industriverksamheters affärsmodeller
• Erfarenhet av arbete inom bygg, verkstad, industri
• Erfarenhet av arbete inom metallbearbetning/svarvning
Om företaget
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.
Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044