OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hårda siffror och mjuka värden. Vill du kombinera en värld av matematik och problemlösning med arbetsuppgifter som hjälper vård- och omsorgspersonal till ökad trivsel och mer tid för vården?
Företagsbeskrivning:
Schemagi erbjuder ett helt nytt sätt att lägga scheman. Vi lyfter schemaläggningen ur verksamheten och ger opartiskt skapade scheman som tillvaratar medarbetarnas individuella önskemål – utan att göra avkall på verksamhetens behov. Forskningen påbörjades 2006 och Schemagi etablerades som bolag 2010 med säte i Linköping. Vi har även ett kontor i Stockholm.
Vi är idag 10 medarbetare och ser nu behov av att utöka vårt team. Vi letar efter en Kundansvarig vill vara med och utveckla verksamheten tillsammans med oss, i nära samarbete med våra kunder.
Verksamhetens mål:
Vårt mål är att andra kopierar det vi gör! Vi vill att Schemagi beskrivs som ”det nya sättet att jobba med schemaläggning” och att vi genom att lyckas med vår målsättning förbättrar situationen för tusentals medarbetare inom vård- och omsorgssektorn samtidigt som vi hjälper enheterna att optimera sina resurser och få mer tid till vårdtagarna. Det närmaste året handlar mycket om att forma våra interna arbetssätt och flöden samt skapa ett Schemagiunikt tjänsterbjudande. För att nå de mål vi satt upp avseende både teknikutveckling och affärsutveckling behöver vi idag förstärka vårt team med fler medarbetare.
Kort beskrivning av tjänsten:
Tillsammans med våra kunder kartlägger du vad som styr och påverkar varje enhets skräddarsydda schema. Arbetet följer en strukturerad process och mynnar ut i en leverans av ett färdigt schema, redo att användas. Som ansvarig för kundleveranser följer du kunden hela vägen, från den grundläggande behovsanalysen, via vår optimeringsmotor till efterarbete och slutligen leverans av ett färdigt schema. Tjänsten innefattar löpande kontakt med våra kunder, dvs. vårdenhetschefer, hemtjänstchefer, andra medarbetare etc. samt analytiskt arbete framför datorn för att arbeta fram varje unik leverans. Eftersom Schemagi är ett litet bolag i en expansiv fas är alla medarbetare delaktiga i företagets utveckling, och deltar aktivt i diskussioner och arbete som tar oss framåt.
Det finns redan fem kundansvariga på företaget och vi håller i nuläget på att bygga upp och forma vår leveransorganisation.
Erbjudande:
Vi erbjuder en mycket inspirerande och positiv arbetsmiljö och en möjlighet att förändra arbetssituationen för tusentals medarbetare i vård- och omsorgssektorn. Vi kombinerar det lilla företagets dynamik med akademisk spetskompetens inom optimeringslära. Du erbjuds en unik möjlighet att vara med i ett tidigt skede och forma en Schemagikultur, som leder till att både kunder och nya medarbetare söker upp oss.
Kravprofil:
Vi söker en generalist som har förmågan att förstå kundens behov och vad som styr schemat samtidigt som det är viktigt med den analytiska förmågan och att uppmärksamma detaljer. Som medarbetare hos oss måste du trivas i gränslandet mellan våra kundenheters vardag och en matematisk värld där schemat beräknas. Du måste trivas i en konsultativ roll.
Kunskapskrav:
Akademisk utbildning, gärna med grundläggande kunskaper i optimeringslära eller matematisk modellering. Att vara Kundansvarig hos oss innebär att vara generalist vilket gör det lämpligt med en tvärvetenskaplig utbildning med stora analytiska inslag.
Vi ser helst att du tidigare arbetat med kundkontakter och trivs med detta. Det är även meriterande om du har arbetat i projekt eller med processutveckling då vi är i en expansiv och föränderlig fas. Starkt meriterande med kunskaper från vård- och omsorgsverksamhet. Till exempel att du tidigare jobbat inom den sektorn eller på annat sätt skaffat dig kunskap om kulturen på dessa arbetsplatser.
Personliga egenskaper:
God kommunikationsförmåga, både tal och skrift (svenska) eftersom tjänsten innefattar mycket kommunikation, både muntlig och skriftlig, samt dokumentation.
För att trivas med arbetsuppgifterna krävs en mycket god analytisk förmåga och helhetsförståelse då du kommer att hantera stora mängder data. Vi söker dig som brukar beskrivas som problemlösande, handlingskraftig, utvecklingsorienterad och förtroendeingivande. Det är även viktigt att du har lätt för att ta människor, och är bra på att skapa och förvalta relationer. För att fungera i rollen ska du också trivas med att arbeta med flera parallella projekt samtidigt.
Så här ansöker Du:
Schemagi samarbetar med Paragera i denna rekrytering och ansökan sker därför via Parageras hemsida, www.paragera.se/ledigajobb.
Sista ansökningsdag är 11/11, men vi arbetar med löpande rekrytering så skicka in din ansökan så snart som möjligt. För mer information kontakta Jenny Petersson, 013-470 40 45.
Vi ser fram mot din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Mikael Sundh
013-4704041
Mikael Carlberg
070-5900830
Jenny Petersson
Henrik Valeskog
013-470 40 44
Åsa Callenfors
Thomas Engström