OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med i vårt Team? Arbeta för att ge en annan medmänniska en betydelsefull vardag? Då är du rätt person att söka denna tjänst som kundansvarig inom OP Assistans med kontoret i Gävle.
Att jobba som personlig assistent hos något av Team Olivia assistansbolag
Team Olivia är ett ledande omsorgsföretag med tjänster inom bland annat personlig assistans, individ- och familjeomsorg och hem omsorg. Vi finns nära våra kunder på över 200 platser i Sverige, Norge och Danmark. Våra cirka 13 000 medarbetare arbetar för att göra varje enskilt liv rikare och mer värdigt, varje dag.
OP Assistans / en del av Team Olivia - Mer än 20 år i branschen
OP Assistans är en trygg och stabil assistansutförare som länge kunnat trygga sina kunder i form av assistenter, mkt aktiviteter och hög kvalité. På OP Assistans kommer du att arbeta med helheten kring våra kunders personliga assistans.
Det innebär att du kommer att ha ansvar för såväl kunder som assistenter.
Med din kunskap och med ett personligt engagemang bidrar du till att skapa trygghet för våra kunder och se till att våra assistenter känner arbetsglädje och stolthet i sin arbetssituation.
De största arbetsområdena är personalplanering (rekrytering och bemanning), dokumentation/journalföring, arbetsmiljö samt budget- och resultatarbete inom ramen för LSS-lagstiftningen. Det innebär ett arbete med helheten kring våra kunders personliga assistans och ett ansvar för såväl kunder som assistenter. Du arbetar också med att våra assistenter ska känna arbetsglädje, stolthet och lugn i sin arbetssituation.
OM DIG
Den vi söker bör ha akademisk examen el erfarenheter som motsvarar KA:s arbetsområden. Du bör ha ett genuint intresse för att arbeta med människor och stödja dem utifrån deras egna förutsättningar och val. Du har goda ledaregenskaper, med ödmjukhet och skärpa. Du är en god lyssnare och bra på att kommunicera. Du ska kunna uttrycka dig väl i tal och skrift. Körkort och tillgång till bil är ett krav.
OM TJÄNSTEN
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir att se till att våra kunder får en assistans av god och hög kvalitet med LSS intentioner som grund. Samtidigt som du ska verka för att deras personliga assistenter tillförsäkras en god systematisk arbetsmiljö. Arbetet är framförallt av kundstödjande, personalledande karaktär men innefattar även administrativt arbete i form av social dokumentation. Kontakter med myndigheter, anhöriga och andra aktörer kring kunden.
ARBETSLIVSERFARENHET
Vi ser gärna att du har en högskoleutbildning motsvarande socionom eller likvärdig utbildning inom vård och omsorg (yrkeshögskola).
Lika viktigt kan vara att du har en längre arbetslivserfarenhet av ett chef/ledande/samordnande uppdrag inom funktionshinderområdet.
MERITERANDE
Tidigare chef/ledande/samordnade arbete inom personlig assistans, LSS
Tidigare arbetat som personlig assistent
Personliga egenskaper är betydande vid urvalet
Kunskap om lagar och förordningar i
VI ERBJUDER DIG
- En omväxlande arbetsdag med fantastiska arbetskamrater, kunder och utmaningar.
- Utbildningar
- Chefshandledning
- Friskvård
- Professionella stödfunktioner
- En växande omvärldsbevakande koncern med möjligheter att utvecklas i
Varaktighet: Tillsvidare med 6 månaders provanställning
Tillträde: enligt överenskommelse
Sista ansökningsdag är 10 juli 2022 men urval kan komma att ske löpande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Verksamhetschef Tony Wallén
026143838