Kundansvarig inom personlig assistans i Uppsala

Kundansvarig inom personlig assistans i Uppsala

Arbetsbeskrivning

Särnmark är ett av Sveriges äldsta företag inom personlig assistans och grundades av nuvarande ägare 1992. Vi har Sveriges nöjdaste kunder i vår bransch för sjunde året i rad. Vi är ett värderingsdrivet bolag som lägger stor vikt vid individens engagemang och förmågor. Under de senaste åren har vi utökat våra affärsområden och Särnmark erbjuder idag våra kunder personlig assistans över hela Sverige, ledsagar- och avlösarservice i Stockholms stad samt rehabilitering av patienter på den spanska solkusten. Vi har idag över 3500 engagerade medarbetare över hela Sverige och i Spanien, som varje dag levererar vårt löfte ”ett bättre liv” till våra kunder.

Vill du börja arbeta på en arbetsplats som har motiverade och drivna kollegor? Kollegor som peppar och höjer varandra för att göra varandra bättre? En arbetsplats med högt i taket och mycket skratt. Då ska du söka du söka dig hit! Som kundansvarig på Särnmark har du en stor möjlighet att tillsammans med övriga kollegor forma en framgångsrik organisation. Som kundansvarig skall du aktivt arbeta för att samverka med externa samarbetspartners och myndigheter som hänför sig till kunden och personalen samt verka för samverkan i- och mellan avdelningarna. Ett lyckat uppdrag är alltid resultat av ett samarbete!

I rollen som kundansvarig har man ett helhetsansvar för ett antal kunder och deras personliga assistenter där man agerar som ”spindeln i nätet”. En kundansvarig är ansvarig att tillsammans med kunden utforma kundens personliga assistans utifrån gällande lagstiftning. I arbetsuppgifterna ingår bland annat att rekrytera och anställa personliga assistenter, ansvara för assistenternas arbetsmiljö, hantera kostnader som uppstår i assistansen, bevaka och planera kundens assistansekonomi m.m.

I det dagliga arbetet råder en kundansvarig både kunder och assistenter i en mängd olika frågor. Kundansvarigs arbetsuppgifter kan exempelvis skifta mellan att hantera arbetsrättsliga frågor till att handleda personliga assistenter i sin yrkesroll mm. Rollen är komplex och mångfacetterad. Den ställer höga krav på självständighet och handlingskraft men den är även oerhört utvecklande, intressant och varierad. Kundfokus och hög servicenivå genomsyrar samtliga arbetsmoment i rollen.

I tjänsten ingår administration. Särnmark är skyldig att löpande dokumentera sin verksamhet. Vi ställer höga krav på kundansvarigs förmåga att hantera detta.

Vem är du

Vi söker dig som har adekvat högskoleutbildning och arbetslivserfarenhet av rollen som kundansvarig eller liknande. Meriterande är om du har erfarenhet inom aktuellt rättsområde och är insatt i LSS-lagstiftningen.

Genom ett coachande och engagerat ledarskap uppmuntrar du samt skapar förutsättningar för motivation och delaktighet hos dina medarbetare. Du arbetar och driver ditt ledarskap i enlighet med Särnmarks värderingar. Du är trygg i ledarrollen och har en god självinsikt.

Du har god förmåga att arbeta med flera olika saker samtidigt och att planera ditt arbete. Du har lätt för att förmedla dina förväntningar, är tydlig i din kommunikation, att ta beslut och att skapa resultat.

Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och att du rätt person för att leda en grupp personliga assistenter. Då vi önskar en jämn könsfördelning ser vi med fördel manliga sökande.

Övrigt

Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100% med provanställning.Tillträde enligt överenskommelse. Du omfattas av kollektivavtal med avtalsmässiga trygghetsförsäkringar och pensionsavsättning. Lönesättning sker enligt överenskommelse. Körkort är ett krav.

Särnmark är medlemmar i Diversity Charter och arbetar aktivt för att utveckla jämställda och jämlika avdelningar riktade till kvinnor och män, oavsett bakgrund och tillhörighet samt en arbetsplats fri från diskriminerande strukturer.

Ansökan

Intervjuer kommer att hållas löpande och kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut, så vänta inte med att söka tjänsten om du är intresserad.

För mer information om Särnmark besök www.sarnmark.se. Titta gärna på filmen om Särnmark med våra ägare som du finner på hemsidans första sida.

Vi undanber oss vänligt med bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp. 

 

Om du har frågor om denna tjänst uppge 230829-KA när du kontaktar oss. 


I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett permanent uppehållstillstånd i Sverige för att kunna få anställning i Särnmark.

Särnmark Assistans är en servicepartner inom personlig assistans. Verksamheten startades 1992 av Mikael Särnmark och Cecilia Ekholm. Vi tror på individuella lösningar och på människans förmåga att göra egna prioriteringar. Vår ambition är att göra det möjligt för människor att bestämma över sina liv.

Kontaktpersoner på detta företaget

Särnmark Assistans Särnmark Assistans, Särnmark Assistans
Särnmark Assistans
HR-ansvarig Karolina Carrick
08-505 920 16
Carina Molin, Assistansrådgivare
072-0653699 eller 054-7773774
Carina Molin, Assistansrådgivare
072-065 36 99 eller 054-777 37 74

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Särnmark Assistans AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 november 2023
  • Ansök senast: 16 januari 2024

Besöksadress

Solna
None

Postadress

Smidesvägen 7, 3tr
Solna, 17141

Liknande jobb


8 november 2024

20 november 2024