Kundansvarig inom personlig assistans - Malmö

Arbetsbeskrivning

Särnmark är ett av Sveriges äldsta företag inom personlig assistans och grundades av nuvarande ägare 1992. Vi är ett värderingsdrivet bolag som lägger stor vikt vid individens engagemang och förmågor. Under de senaste åren har vi utökat våra affärsområden och Särnmark erbjuder idag våra kunder personlig assistans över hela Sverige, ledsagar- och avlösarservice i Stockholms stad samt rehabilitering av patienter på den spanska solkusten. Vi har idag över 3500 engagerade medarbetare över hela Sverige och i Spanien, som varje dag levererar vårt löfte ”ett bättre liv” till våra kunder.

 

Som kundansvarig på Särnmark har du stor möjlighet att tillsammans med övriga kollegor forma en framgångsrik organisation. Kundansvarig i Malmö skall arbeta aktivt för att samverka med externa samarbetspartners och myndigheter som hänför sig till kunden och personalen samt verka för samverkan i- och mellan avdelningarna. Ett lyckat uppdrag är alltid resultat av ett samarbete.

I rollen som kundansvarig har man ett helhetsansvar för ett antal assistanskunder och deras personliga assistenter där man agerar som ”spindeln i nätet”. En kundansvarig arbetar tillsamman med kunden för att utforma den personliga assistans utifrån kundens önskemål och gällande lagstiftning. I arbetsuppgifterna ingår bland annat att rekrytera och anställa personliga assistenter, ansvara för processen vid avslutande av anställning, ansvara för assistenternas arbetsmiljö, hantera kostnader som uppstår i assistansen, bevaka och planera kundens assistansekonomi mm.

I det dagliga arbetet råder en kundansvarig både kunder och assistenter i en mängd olika frågor. Kundansvarigs arbetsuppgifter kan exempelvis skifta mellan att hantera arbetsrättsliga frågor till att handleda personliga assistenter i sin yrkesroll. Rollen är komplex och mångfacetterad. Den ställer höga krav på självständighet och handlingskraft men den är även oerhört utvecklande, intressant och varierad. Ansvaret för bemanning och schemaläggning utgör en stor del av arbetet. Kundansvarig håller även i personalmöten, har medarbetarsamtal och bedömer utbildningsbehov för de personliga assistenterna.

I tjänsten ingår administration. Särnmark är skyldig att löpande dokumentera sin verksamhet. Vi ställer höga krav på kundansvarigs förmåga att hantera detta. Kundfokus och hög servicenivå genomsyrar samtliga arbetsmoment i rollen, liksom uppgiften som arbetsgivare för de personliga assistenterna.

Vem är du

Vi söker dig som har adekvat utbildning och arbetslivserfarenhet av rollen som kundansvarig inom personlig assistans eller liknande. Det är meriterande om du har erfarenhet inom aktuellt rättsområde och är insatt i LSS-lagstiftningen. Körkort är ett krav.

Genom ett coachande ledarskap arbetar du operativ och praktiskt för att få allt kring kundens assistans att fungera. Du har god förmåga att arbeta med flera olika saker samtidigt och att planera ditt arbete. Du har lätt för att förmedla dina förväntningar, är tydlig i din kommunikation, att ta beslut och att skapa resultat.

Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och att du rätt person för att tillsammans med kunden leda de personliga assistenterna i deras arbete.

Det är en fördel om du behärskar flera språk i tal och skrift.

Övrigt

Tjänsten är en tillsvidareanställning, som inleds med 6 månaders provanställning. Du omfattas av kollektivavtal med avtalsmässiga trygghetsförsäkringar och pensionsavsättningar. Lönesättning sker enligt överenskommelse.

Särnmark är medlemmar i Diversity Charter och arbetar aktivt för att utveckla jämställda och jämlika avdelningar riktade till kvinnor och män, oavsett bakgrund och tillhörighet samt en arbetsplats fri från diskriminerande strukturer.

Ansökan

Intervjuer kommer att hållas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut, så vänta inte med att söka om du är intresserad.

För mer information om Särnmark besök www.sarnmark.se. Titta gärna på filmen om Särnmark med våra ägare som du finner på hemsidans första sida.

Vi undanber oss vänligt med bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp. 

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Särnmark Assistans Särnmark Assistans, Särnmark Assistans
Särnmark Assistans
HR-ansvarig Karolina Carrick
08-505 920 16
Carina Molin, Assistansrådgivare
072-0653699 eller 054-7773774
Carina Molin, Assistansrådgivare
072-065 36 99 eller 054-777 37 74

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Särnmark Assistans AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 februari 2023
  • Ansök senast: 2 mars 2023

Besöksadress

Solna
None

Postadress

Smidesvägen 7, 3tr
Solna, 17141

Liknande jobb


27 november 2024

JATC söker Enhetschef/Föreståndare LSS, Järna

JATC söker Enhetschef/Föreståndare LSS, Järna

26 november 2024

Biträdande enhetschefer till arbete och försörjning

Biträdande enhetschefer till arbete och försörjning

26 november 2024